יום ש' 18/01/2025 | 19:01
 
 
  פארק תמנע   מגדל דוד בירושלים
דף הבית > תוצאות חיפוש מפרסמים > עמוד מפרסם

 

    
טובה כץ, MA , חינוך מיוחד
מומחית בעלת ותק של למעלה מ-30 שנה בהערכה, אבחון, ייעוץ, הדרכה וטיפול בלקויות למידה והפרעות קשב וריכוז, הדרכה למאבחנים דידקטים במרכז ובכל הארץ.
♦ מאבחנת לקויות למידה (אבחון דידקטי)
   והפרעות קשב וריכוז אצל צעירים
   ומבוגרים גם באמצעות מבחן ממוחשב
    IVA + CPT -  Integrated Visual &
   Auditory Continuous Performance Test   
♦ מומחית בהוראה מתקנת  ובהקניית אסטרטגיות   
   למידה. 
♦ מטפלת בהפרעות קשב וריכוז  -  (ICA)  בשילוב 
   אסטרטגיות למידה.
♦ מנחת קבוצות במעגלי החיים,  מוסמכת מכון "אדלר" ומשרד החינוך.
♦ מדריכה אנשי מקצוע, הורים ומורים במשרד החינוך  ובמסגרות פרטיות.
♦ מטפלת  בהפרעות קשב וריכוז אצל ילדים ומבוגרים גם באמצעות תוכנת אימון
   נוירו קוגניטיבית   Attengo

"להפוך לימון ללימונדה...."
קורסי ידע וסדנאות העצמה להורים לילדים עם לקויות למידה וקשב
להיות הורה אינו תפקיד קל, להיות הורה לילד עם לקות למידה אן עם קשיים בקריאה - על אחת כמה וכמה.
בסדנה נלמד להבין את המושגים השונים המסתתרים מאחורי המונחים "לקות למידה, דיסלקסיה, הפרעות קשב וריכוז וכו', על מורכבויותיהם וגווניהם השונים.
נלמד על תהליכי האיתור והזיהוי, על אפשרויות ההתמודדות והתמיכה בבית ובבית הספר ועל יכולת הסינגור העצמי.
נשים דגש על ראייה נכונה של המציאות  ובעיקר על ראיית הצד החיובי ונרכוש ידע וכלים בנושא התערבות ופיצוי,
במטרה להעצים את יכולותינו "להפיק לימונדה מהלימון " .

העבודה תשלב הקניית ידע תיאורטי, דיון וצפייה בסרטים,לצד תמיכה ומתן כלים להעצמה אישית.
(קיימת אפשרות לסדנאות על פי גילאי הילדים: יסודי, חטיבה, תיכון ובוגרים...)

 

                                                  
"אני ילדתי אותו........?!"
סדנאות מורים בנושא:  כלים ואסטרטגיות להתמודדות עם תלמידים בעלי לקויות למידה וקשב
הקניית ידע והבנה של מושגים הקשורים לטווח ההתפתחותי הרחב של לקויות התפתחות, למידה וקשב. הבנת העולם הרגשי, המשפחתי והחברתי של אנשים עם לקויות למידה.
עקרונות איתור וזיהוי הצרכים המיוחדים, תוך שימת דגש על ההבדל בין לקות הוראה ללקות למידה. הקניית כלים למיפוי כיתתי ולבניית תוכנית הערכה והתערבות בהתאם לתוצאות המיפוי.
הוראת עקרונות העבודה האימונית עם תלמידים בעלי לקויות למידה וקשב.
הקניית אסטרטגיות הוראה ותיווך לייעול תהליכי למידה וקשב.
שימוש בהדגמות באמצעות צפייה בסרטים והתנסויות קבוצתיות.

קיימת אפשרות לשלב סדנאות ליווי להקניית אסטרטגיות עבודה לקבוצות מורים המלמדים את אותו תחום דעת.
כמו כן קיימת אפשרות לסדנאות תמיכה לשיפור ההתמודדות והפחתת הלחצים בקרב המורים.

       


  
אבחונים מקצועיים ומוכרים להערכת תפקודי למידה קשב וריכוז
מה כולל התהליך?
ראיון אישי עם המטופל ועם בני משפחתו.
מילוי שאלונים, כגון "קונורס" ושאלון ממוחשב "אכנבך" לאיסוף מידע.
מבחנים להערכת תפקודים נוירופסיכולוגיים.
מבחנים להערכת המנגנונים העומדים בבסיס רכישת קריאה.
מבחנים להערכת תפקודי למידה בתחומי שפה זרה וחשיבה מתמטית.
מבחן ממוחשב להערכת תפקודי קשב וריכוז  IVA
 
אילו איבחונים ניתן לבצע דרכינו?
דרכנו ניתן לבצע את כל סוגי האיבחונים הדידקטים וביניהם :
אבחון קריאה לתלמידים
אבחון דידקטי לתלמידים
אבחון אנגלית לתלמידים
אבחון דידקטי במתמטיקה
אבחון דידקטי לפני בגרויות
אבחון דידקטי לפני פסיכומטרי

מה תקבלו בסוף התהליך?
מפגש סיכום והדרכה עם המאובחן ובמידת הצורך גם עם אנשי הצוות החינוכי, שבו תתאפשר:
א. הבנה של משמעות הקשיים והשפעתם על תפקודי הלמידה ועל התפקודים הרגשיים, חברתיים  
         ומשפחתיים. 
ב.      מידע על ערוץ התפקוד הדומיננטי (חזותי/שמיעתי) והשפעתו על הלמידה.
ג.       דוח כתוב ובו סיכום הממצאים והמלצות לתוכנית התערבות וטיפול.
ד.      המלצות לבחינות בתנאים מותאמים.
ה.      אפשרות להמשך טיפול בהוראה מתקנת ו/או אסטרטגיות למידה.
ו.       אפשרות לאימון אישי, משולב באסטרטגיות למידה.
ז.       אפשרות שילוב טיפול נוירו קוגניטיבי בתוכנת Attengo


מהו מבחן ממוחשב....????
מבחן ממוחשב להערכת תפקודי קשב וריכוז מתמשכים + IVA 
(עד גיל 18)  ו- IVA -AV    (למבוגרים מעל גיל 18)
Integrated  Visual  and  Auditory  Continuous   Performance  Test  by  Joseph  A.  Sandford  Ph.D. &  Ann  Turner  M.D.
 
מבחן זה, אשר פותח בארצות הברית,  מהווה אמצעי הערכה ומדידה מהיר (כ-15 דקות בדיקה) עבור אנשי מקצוע, ברצותם להגיע לאבחנה מדויקת של תפקודי קשב, ריכוז ובקרת תגובה (ADHD).
המבחן נבדק ונוסה על אלפי נבדקים ויש לו נורמות מבוססות (נמצאה אמינות והלימה של התוצאות ב- 92.3% מהנבדקים).
המבחן משמש כלי עזר אבחוני בידי אנשי מקצוע כמו: פסיכולוגים, נוירולוגים ופסיכיאטרים ברחבי העולם. 
המבחן נועד לבדוק באופן אובייקטיבי חוסר קשב, אימפולסיביות והיפראקטיביות.
באמצעות "חיקוי" מצבי חיים אמיתיים שכולנו חשופים אליהם, של גירויים שמיעתיים וחזותיים לסירוגין ובו זמנית.

הייחודיות של מבחן  CPT, כבדיקה של יכולת מנטלית המבוססת על
שילוב בין ערוץ שמיעתי וערוץ חזותי :
פעילות המבוססת על ערוץ שמיעתי וחזותי מקבילה לחיים.
• פעילות המבוססת על ערוץ שמיעתי וחזותי דורשת יותר ריכוז.
• שילוב זה לא מאפשר לנבא  מה יהיה  הגירוי הבא .
• שילוב זה מאפשר לזהות ערוץ  דומיננטי, חולשה ו/או חוזק של הריכוז בערוץ
   זה, כאמצעי רלוונטי להתערבות בית ספרית.
  
מדוע חשוב לבחון ולבדוק את שני אופני הקשב, החזותי והשמיעתי?
ל 12%   מהאנשים עם הפרעת קשב וריכוז  יש קשיים בערוץ השמיעתי, אבל אין להם  קשיים בעיבוד מידע חזותי.

מדוע משתמשים בספרות?
אותיות דורשות הבחנה נוספת.
תיפקוד נמוך במבחן עלול להתפרש כבעיה  של לקות למידה על רקע  שפתי ואילו הספרות 1 ו- 2 נלמדות ומובנות מגיל צעיר.
שני הערוצים, השמיעתי והחזותי  יכולים להבדק באמצעות ספרות, בעוד מטרות  לא מילוליות  חסרות יכולת זו ומצמצמות את  אפשרויות ההשוואה. 

תיאור תהליך הבדיקה
משך הבדיקה הכולל כחצי שעה
ההמבחן מבוסס על הצגת שני גירויי מטרה מספריים, באופנות  חזותית ו/או שמיעתית, כאשר ברקע מוצגים גירויים מספריים נפרדים, אשר מהווים מסיחים שמיעתיים ו/או חזותיים. על הנבדק להגיב בלחיצה על העכבר לגירויי המטרה ולהתעלם מהגירויים המסיחים. רצף וקצב הופעת הגירויים הם מקריים ומשתנים ואינם ניתנים לחיזוי.
האופן שבו הנבדק מגיב לגירויים אלו, כלומר, זמן התגובה, אחוז הטעויות, תגובת יתר לגירוי שמיעתי ו/או חזותי, בהשוואה לגירוי ההפוך וכו', מלמדים על היכולת הקוגניטיבית של הנבדק להתמודד עם ארבעת מרכיבי הקשב, כפי שהם מוגדרים ב-  DSM-4 ומחדדים את האבחנה המבדלת של היכולות ו/או הקשיים של הנבדק:
א.      הטיפוס "הלא קשוב" Inattentive Type /  ADD
ב.      הטיפוס ההיפראקטיבי – אימפולסיבי Hyperactive-Impulsive /ADHD
ג.       הטיפוס המשולב- ADHD Combined Type
ד.      אחר- Not Otherwise Specified
למעשה נבדקים היכולת להתמדת קשב, כלומר, היכולת לשמור על אותה רמה של קשב והריכוז לאורך זמן, יכולת פיצול קשב, כלומר, היכולת לעבור בזריזות מהגבה לגירוי מסוג אחד , למשל, שמיעתי, לגירוי מסוג אחר, למשל, חזותי, היכולת לעכב תגובה, כלומר היכלת להימנע מתגובה אימפולסיבית לגירוי מסיח וכן היכולת לשמור על רמת עוררות טובה, כדי שזמן התגובה יהיה מהיר, גם כאשר הגירויים מופיעים בתדירות נמוכה וגם כאשר הם מופיעים בתדירות גבוהה.

המבחן מאפשר לאתר ולמקד את ערוץ הקשב והריכוז הדומיננטי (שמיעתי או חזותי).
ממצאי התפקוד במבחן מרמזים גם על תפקודו של הנבדק במצבים מקבילים בחיי היומיום, כולל מצבי למידה, מצבים חברתיים וכדומה. 

אנחנו מוכרים מאוד בתחום האבחון הדידקטי בבקעת אונו ומבצעים אבחון דידקטי במרכז ובכל הארץ כבר שנים רבות.

 
 
כרטיס ביקור-טובה כץ

טלפון: 03-5333799
טלפון סלולרי: 052-2678903
דוא"ל: tovakatz@netvision.net.il
כתובת: האתרוג 21 נוה סביון אור יהודה 60395


שם נציג: טובה כץ
 
 
 
 
> חיפוש באתר
חפש:
> נותני שירות > הצג בפריסה
 
 
 
 
 
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות לחדר מורים 2008