תיאטרון המפתח הוקם ב- 98` ע"י בני הזוג אבי זליכה ודקלה כץ ומופיע ברחבי הארץ ובאירועי תרבות ופסטיבלים בעולם. הצגותיו, זוכות לפרסים בינלאומיים ומשלבות בובנאות, חפצים, מסיכות ,תיאטרון פיזי ועוד ויוצרות חוויה אמנותית מעוררת מחשבה, הבאה לעודד את הסקרנות והדמיון ולפתוח בפני הקהל הצעיר דרך להתבונן על העולם סביבו. הצגות התיאטרון מאושרות על ידי סל תרבות ארצי, תרבות לישראל ופמי פרימיום וזוכות לתמיכת משרד התרבות, מועצת הפיס לאומנות, והאגף לקשרי תרבות ומדע במשרד החוץ.
"הלפת הענקית"
לילדי הגן.
אגדת עם רוסית שהינה המקור "לאליעזר והגזר" של לוין קיפניס.
בתוך תיבת תיאטרון, מלאת קסם ודמיון, מוצגת אגדה על זוג זקנים, חבורת חיות משעשעת ולפת ענקית אחת, המסרבת לצאת מן האדמה. הצגה בשילוב בובנאות וחפצים ממוחזרים העוסקת בנושאים כגון: שיתוף פעולה, כוחו של הקטן ,יחסי אדם-טבע ועוד. ההצגה מופיעה בהצלחה רבה בסלי תרבות לילדי הגנים ברחבי הארץ.
בחודשי הקיץ, מופיעה ההצגה בקביעות בתערוכת החדרים המיניאטוריים במוזיאון תל אביב לאמנות.
מן הביקורת
"תענוג צרוף, שעה של נחת והנאה.יופי של ביצוע, כבוד לשפה ובחירות מוסיקליות מושלמות."שלומית גרנות - ספרית בית מיכל רחובות
"זליכה שומר על איזון מקסים בין הכבוד שיש לו לסיפור שהוא מספר לבין היכולת שלו לעמוד מול קהלו ולספר את סיפורו בשקט. בשקט מעורר כבוד, הוא מצליח לשתף את הילדים במהלכי הסיפור, לגרום להם להשתתף ולהגיד את המילים הנכונות ברגעים הנכונים." טל גורדון - אתר "הבמה"
לצפייה בסרטון ההצגה הלפת הענקית -

"הילד שלא ידע פחד"
לילדי גן –ג'.
"יש אנשים שמפחדים מחושך, או מחיות טורפות, מעכבישים, מסיפורים על שדים ומכשפות, מאנשים זרים, ממקומות סגורים, אפילו מקולות או צללים של דברים לא ברורים, אבל הסיפור שלנו הוא על ילד שלא פחד מכלום. ממש משום דבר."
באמצעות ספר גדול, שני שחקנים ובובות, מסופר סיפורו של הילד סטואי היוצא למסע עם כלבו האהוב גוץ בחיפוש אחר הפחד. אגדה על פחדים בהשראת האחים גרים בסגנון ה- pop-up (הנדסת נייר). מחזה ההצגה יצא לאור בספר מחזאות ילדים ישראלית.
מן הביקורת
"גם הפעם תיאטרון המפתח מציג לקהל הצעיר הצגה מוקפדת מאוד, החל מהתפאורה, עיצוב הבובות, כתיבת ההצגה, התיאום הנפלא של השחקנים עם הבובות והמוזיקה, ומשחק עדין שמעיד על כבוד רב לצופים הצעירים." יעל שחר-שריד "הורים וילדים"
"ההצגה, שמטפלת באחד הנושאים הכי קשים לפיצוח אצל ילדים – הפחד, עושה זאת בחן, בהומור וברגישות שגרמה לי להתרגש ואפילו לדמוע, בת החמש שלי, בן התשע ואני – ישבנו כאחד - מרותקים, מהופנטים ומוקסמים מהיופי הפשוט, הקטן והמופלא הזה. ולא. ההצגה לא מפחידה בכלל. השחקנים, הסיפור והתפאורה שעשויה ביד אמן, היו מוקפדים ומושלמים." שירלי אהרון – מאקו.
לצפייה בסרטון ההצגה הילד שלא ידע לפחד
"כשהכול היה ירוק"
לכיתות א'-ד'
הצגת בובנאות עטורת פרסים שנוצרה בהשראת "העץ הנדיב" ונבנתה מ- 100 ספרים ישנים שנאספו ברחובות תל אביב. מתוך ספרים ישנים, כריכות ממוחזרות ודפים מצהיבים מסופר ללא מילים סיפור על ילד ועץ, על ילדות והתבגרות, על מרחבי טבע שנעלמו בין בניינים אפורים ועל ניצן אחד ירוק של תקווה. ההצגה הופיעה בלמעלה מ- 20 מדינות, זוכת פרס המוסיקה להצגות ילדים ונוער לשנת 2013, פרס המצוינות בפסטיבל השלום בארמניה, פרס הבכורה בפסטיבל הבובות בבולגריה ופרס חבר הילדים בפסטיבל הבובות בפולין. דרך נושא הקיימות ויחסי אדם-טבע, עוסקת ההצגה במובן הרחב של דו-קיום.
מן הביקורת
"הסיפור, התפאורה, הבובות, המוזיקה, קצב הדברים - הילכתם קסם עלי עד כדי שדמעות של עצב הופיעו להם בסוף ההצגה...גם בני בן ה-6 סירב לצאת מחלל ההצגה כי התפאורה כ``כ סקרנה אותו..לא רואים בדרך כלל הצגות כל כך איכותיות ומיוחדות, המצליחות להעביר את המסר הנכון תוך כדי פיתוח חשיבה, התבוננות, קשב, רגישות וסקרנות." שני מזלי – רכזת חינוך המשרד להגנת הסביבה.
"כשהכול היה ירוק הינה הצגה מרגשת וחכמה המוכיחה שאם הסיפור טוב, אפשר להציגו בכל דרך. ההצגה דנה בנושאים חשובים המוגשים באריזה תיאטרונית משובחת והיא מעוררת למחשבה ודיון, לא רק עם הילדים, גם עם עצמנו. נכדתי רוני דמעה, ואני, אודה ולא אבוש, ניגבתי את דמעות שתינו." אדיבה גפן - להיות הורים
"כשהכול היה ירוק היא הצגה ללא מילים אך עם הרבה רגישות ונשמה שנוגעת בלבבות הקטנים והגדולים." שי בר יעקב - ידיעות אחרונות
לצפייה סרטון ההצגה כשהכול היה ירוק

"הנעל הכתומה"
לילדי גן חובה – ג'
שחקן נודד, קצת מבולבל, עומד לבד מול קהל, בעזרת תלבושות וכמה מסיכות, הוא מציג הצגה מרובת תסבוכות – סנדלר מאוהב, משרת מורעב ואדון רשע אחד בקומדיית מסיכות צבעונית ומוסיקלית על נעל משאלות מיוחדת במינה.
מן הביקורת
הצגה מרתקת ומלאת דמיון, וירטואוזית ומשעשעת. יוצרי ההצגה הצליחו לבנות הצגה המדברת אל ליבם של הילדים ויחד עם זאת לקרב אותם למסורת תיאטרון מהעתיקות בעולם." חגית רכבי – יו"ר אסיטז' ישראל
"התוכן, השפה העשירה, רמת המשחק, התפאורה והליווי המוסיקלי – בזכותם "הנעל הכתומה" היא מפגש תיאטרלי בעל איכויות תרבותיות, חינוכיות ואסתטיות."
עפרה רימון – מנהלת מוזיאון הכט חיפה.
לצפייה בסרטון הנעל הכתומה
החברים הכי טובים – הצגה חדשה!
לילדי הגן
היה היו שני חברים,
אחד ירוק, מלא בצחוק
צפרדע בשם צפרדי,
שני חום – רציני וקצת עגום
קרפד בשם קרפד,
חברים טובים
חברים הכי טובים
חברים טובים לעד
צפרדי וקרפד.
הצגה קטנה לקהל הצעיר בהשראת סיפורי "צפרדי וקרפד" ובמרכזה סיפור חברות נוגע ללב בין קרפד רגזן וצפרדע טוב לב אשר עוברים יחד הרפתקאות משעשעות ומרגשות. ההצגה מוצגת בתוך תיבת תיאטרון עתיקה ובאמצעות תפאורות ואביזרים מוקטנים.
המסע אל הירח – הצגה חדשה!
סיפורו המופלא של ז'ורז' מלייס - אבי הקולנוע הפנטסטי.
בשעה שהאחים לומייר ותומס אדיסון השתמשו בראינוע לתיעוד המציאות, ז'ורז' מלייס, אמן האשליות הצרפתי פרץ את הדרך לסרטי הפנטסיה והאפקטים המיוחדים.
במקום תיעוד חיי היום יום, הוא בחר לספר סיפור. הצגת בובנאות ללא מילים ובשילוב אנימציה ואשליות בימתיות על גאון קולנוע שכמעט ירד מנכסיו. ההצגה הופקה בתמיכת מנהל תרבות, ארגון אי"ב ומועצת הפיס לתרבות ואמנות.

סדנת בובות נייר
לכיתות ב' – ו'
כיצד חפץ הופך לבובה? האם זאת רק התנועה שמתלווה אליו? בחלקה הראשון של הסדנא נחקור את יסודות הפעלת הבובות ואת עולם הדמיון העשיר של תיאטרון הנייר. בחלקה השני של הסדנא כל משתתף יבנה בובת נייר בעלת מפרקים, עם זהות אישית משל עצמה ויחד נפעיל את הבובות שיצרנו.
לצפייה בסרטון סדנת בובות נייר
קצת על יוצרי ההצגות

דקלה כץ
בוגרת החוג לקולנוע באוניברסיטת תל אביב. בובנאית, במאית ומחזאית המשלבת בין עיבודים לקלאסיקה למחזאות מקורית. זוכת מלגת לימודי תרבות מטעם ממשלת ספרד, מענק פיתוח לתסריט "אילנות" מטעם "הקרן החדשה לקולנוע", כיהנה כשופטת בפסטיבל הבובות הבינלאומי בויאטנם, החל מחודש יוני 2015 משמשת כנציגה הרשמית של אונימ"ה ישראל (ארגון הבובנאות הבינלאומי) ולומדת לתואר שני במסלול המחקרי ב"תרבות הילד והנוער" באוניברסיטת תל אביב.

אבי זליכה
בוגר החוג למשחק באוניברסיטת תל אביב. לימודי התמחות בתיאטרון הגוף בתמיכת מלגת קרן אמריקה ישראל. שיחק בתיאטרון חיפה בהצגות "גטו" ו"טייבלה והשד שלה", בטלוויזיה בסדרה "אחת אפס אפס", דיבוב סדרות מצוירות בהפקת וידאופילם.
במהלך השנים התמחה בתיאטרון פיזי עפ"י שיטת לקוק והופיע כחבר יוצר בפסטיבלים ובאנסמבלים שונים. בימים אלה מפתח סדרת אנימציה על פי ספר שכתב.