מפגשים-עמותה למעורבות חינוכית וחברתית (ע"ר)
העצמת צעירים ובני נוער ע"י שימוש בשפת התיאטרון
• מפגשים-עמותה למעורבות חינוכית וחברתית (ע"ר) (מיסודה של הגב' מאירה פלשטיין)
שמה לה למטרה לתת בידי הצעירים ו/או הוריהם,ולציבור בכלל כלים חינוכיים
להתמודדות יעילה עם האתגרים העומדים בפניהם בחיי היום יום.
• התיאטרון משלב קטעי משחק ,דיון מונחה(ע"י מנחה מקצועית) וקטעי אימפרוביזציה
בשיתוף הקהל. כך נפגשים הצעירים והקהל הרחב עם עולמם הפנימי והבין-אישי,
מתוך אמפתיה והומור ומקבלים מיומנויות של קבלת החלטות,שיתופי פעולה
ושליטה עצמית.
ההצגות בנויות מ-6 קטעי משחק כתובים מתוך כ 100 קטעים קיימים,מבוימים ומשוחקים ע"י שחקנים מקצועיים, ואלו מהווים עבור הצופים ראי הומוריסטי על עולמם.
אנו מביאים את התיאטרון לקהל ולא את הקהל לתיאטרון. התיאטרון מופיע בכל חלקי הארץ: בבתי ספר,באשכולות פיס,באולמות מופת,בהיכלי תרבות,במתנס"ים,באולמות ספורט וכו'.
אנו מספקים את כל הציוד הדרוש להצגה: הגברה מקצועית,תאורה,תפאורה ומוסיקה מותאמת למופע.
• מחקרים רבים בעולם מוכיחים יעילות השימוש בתיאטרון אינטראקטיבי,בהפחתת
אלימות ויצירת תקשורת בין-אישית אצל בני הנוער.
• ממגוון תכני תיאטרון מפגשים:
השבת הסמכות ההורית, התמודדות עם אלימות ושימוש לרעה בסמים
ואלכוהול, מעברים בחיי הצעירים (מהיסודי לחטיבה,) שימוש מושכל באינטרנט,
מנהיגות צעירה, מחויבות אישית, חינוך מיני-הטרדה מינית ,גיל ההתבגרות,
הכנה לצה"ל, מה בין הורים לילדים ועוד...
• לבתי ספר הדתיים מותאמים המופעים בשמירה על לבוש צנוע, לשון נקייה.
אין נגיעה בין בנים ובנות. עפ"י דרישה יכולים להופיע שני שחקנים בני אותו מין.
• תיאטרון מפגשים זוכה להכרה ו/או לשיתוף פעולה עם גופים רבים:
קרן קרב, משרד החינוך-שפ"י, מנהל חברה ונוער, הרשות הלאומית לבטיחות
בדרכים,הרשות העירונית לסמים ואלכוהול,מצילה, הקרן לירושלים, חסות הנוער,
קידום נוער, קידום בריאות, מערכות החינוך הבלתי פורמאלי (יחידות נוער),
רשויות מקומיות ועוד...
ממגוון ההצגות המומלצות:
מעברים
"עם הפנים לחטיבה"/ תיכון
לתלמידי כיתה ו'-ז' /ח'
הצגה חגיגית ומיוחדת לילדים ולהורים על המעבר מהיסודי לחטיבה /תיכון.
מהנושאים המועלים במופע:
• כיצד נהפוך את המפחיד לאתגר?
• המעבר לחטיבה על רקע גיל ההתבגרות
• מעברים בעידן של השתלטות המדיה
• מקומם של ההורים במצב של מעבר.
• השתלבות חברתית במקום חדש – כיצד?
• כיצד נערכים לדרישות לימודיות גבוהות?
"מתחילים ברגל ימין"
מיועד להורי כיתה א'.
מופע מיוחד לפתיחת שנת הלימודים ,למעבר מהחופש הגדול לשגרת הלימודים.
מהנושאים המועלים במופע:
• חששות מפני הבלתי נודע
• מה בין משמעת לאחריות בחיי הילד
• סרבני בית ספר – מה עושים?
• יצירת שיתוף פעולה בין הורים למורים
• ויתור על הרצון להיות הורים מושלמים
גיל ההתבגרות
"גיל כזה"
לתלמידי ז'-ט'
מהנושאים המועלים במופע:
• התבגרות בעידן החשיפה למדיה
• דימוי עצמי
• מתבגרים הורים ומה שביניהם
• מצבי רוח משתנים: כעס, תסכול,
התפרצויות זעם
• אקלים חברתי ומקובלות
• אנחנו והאינטרנט – ומה שבינינו (על שימוש מושכל באינטרנט)
• לחץ חברתי – כיצד מתמודדים?
• התנהגויות סיכוניות בגיל ההתבגרות
• רשתות חברתיות יש. ומה עם חברים?
מניעת עישון, אלכוהול, סמים
"אלכוהול –אין מצב"
לתלמידי חט"ב
מהנושאים המועלים במופע:
• בני נוער שותים אלכוהול – מדוע?
• האם אלכוהול הוא סם?
• אלכוהול – והתנהגות מינית
• הבן חוזר עם ריח של אלכוהול – מה עושים?
• אלכוהול ואלימות
"אלכוהול-הזמנה לתאונה"
לתלמידי י'-יב'
מהנושאים המועלים במופע:
• השפעות האלכוהול לטווח הקצר והארוך.
• לי זה לא יקרה – המיתוס והמציאות.
• הנהג הגורם לתאונה – החרטה, המצפון,
האשמה.
• הסיוט של ניצול התאונה מתחיל רק ביום
שאחרי השיקום: התלות באחר, ההגבלה
הפיזית, הבדידות.
• האם דיווח להורים על בן/בת הנוהגים בהשפעת אלכוהול נחשב הלשנה?
• לחץ חברתי – איך מתמודדים אתו?
המופע מאושר ע"י הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים.
"הטריפ"
מהנושאים המועלים במופע:
• נהיגה תחת השפעת חומרים ממכרים.
• אינטרנט – השפעתו על שימוש בסמים.
• על אחריות, כעס ושימוש בחומרים ממכרים.
• צעירים בתיכון מוכרי סמים – הייתכן?
• סמים והתנהגות מינית.
• ההורים – מקומם בחיי המתבגר:
מניעה, תקשורת, הכחשה.
• החבר/ה התחיל/ה ל"השתמש" – לעזור?
להלשין? לדווח?
חינוך מיני-בינו לבינה
"מין התחלה"
לתלמידי חט"ב
מהנושאים המועלים במופע:
• דימוי עצמי,חיזור,כיצד מתחילים?
• מהי חברות? מהי אהבה?
• קשרים בין אישיים בצל הפייסבוק.
• כיצד נפרדים?- כללי הגינות בין בנים ובנות.
• כיצד משפיע אלכוהול על התנהגות מינית?
• אהבה חד צדדית – כיצד מתמודדים?
• כללי הגינות ביחסים בין בנים לבנות.
• הטרדה מינית, תקיפה מינית.
"מין זה לא רק מין"
לתלמידי חט"ע
מהנושאים המועלים במופע:
• דימוי עצמי בעידן הפוטושופ.
• נורות אזהרה בחברות
• תקשורת מינית בזוגיות
• מין בעידן האינטרנט
• שיקולי דעת בהחלטה לקיים יחסי מין
• כיצד משפיע אלכוהול על התנהגות מינית?
• תקיפה מינית – אונס, הטרדה מינית
אינטרנט
"אנחנו, האינטרנט ומה שבינינו"
לתלמידי ה'-יב'
מהנושאים המועלים במופע:
• האינטרנט כמקור לידע.
• התמכרות לאינטרנט.
• היכרויות דרך האינטרנט.
• כיצד להשתמש באינטרנט שימוש מושכל.
• קשרים חברתיים בעידן האינטרנט.
• תכניות הריאליטי כמעצבות השקפת עולם.
• איך אני נראה/נראית – דימוי עצמי בעידן המדיה.
הכנה לצה"ל
"שאול תצדיע"
לתלמידי יא'-יב'
מהנושאים המועלים במופע:
• המעבר מהתיכון למסגרת צבאית
• כיצד מתמודדים עם אכזבה מהשיבוץ בצה"ל?
• מחויבות: קבלת הוראות ופקודות
• מה מקומם של ההורים במעבר ילדיהם מהתיכון לצבא?
• הסתגלות למציאות בלתי מוכרת – כיצד?
• ציפיות והערכות לקראת החדש
• חברה רב תרבותית – כולם שווים
• שרות משמעותי בצה"ל – מהו?
מחויבות אישית
"אישית זה עושה לי טוב"-מופע מיוחד על התרומה לקהילה
לתלמידי חט"ב וחט"ע
מהנושאים המועלים במופע:
• קבלת האחר והשונה – כיצד?
• כיצד מתמודדים עם: הקושי לתת, הפחד
להיראות פראייר
• הקושי להתמיד – קושי ואתגר
• קבלת אחריות לגבי הקורה בחברה הקרובה
והרחוקה
• כיצד יוצרת הנתינה חווית אושר לנותן?
• פעילות פרו חברתית כיוצרת משמעות.
• התמודדות עם השאלה "מה יוצא לי מזה?"
• על דילמות בעולם של מנהיגות
"כיצד להיות הורים ולהישאר בחיים"-
מופע מומלץ להורים בלבד!
הורות בעידן של שינויים
• כיצד מעצבים סמכות הורית בונה,
הצבת גבולות?
• תוכניות הריאליטי – מה הן עושות לילדינו?
• בני הנוער שותים אלכוהול - מדוע?
כיצד נתמודד?
• הורים וילדים בעידן החשיפה למדיה (אינטרנט, פייסבוק).
• מה מקומם של ההורים בחיי הילד: מניעה,
תקשורת , הכחשה.
• כיצד מתקרבים לילדים מבלי לפלוש לחייהם?