יום ה' 14/11/2019 | 5:49
 
 
 
 
דף הבית > תוצאות חיפוש מפרסמים > עמוד מפרסם

חגורת בטיחות מצילה חיים- מיתוס או מציאות!

ככל שאנו מרבים להרצות  בפני תלמידי בתי הספר על חשיבותן של חגורות הבטיחות, תמיד מקנן בלב התלמידים הרצון לנהוג ללא חגורת בטיחות.
( הראיה לכך  היא שכ-40 הרוגים כל שנה הינם כתוצאה מנסיעה ללא חגורת בטיחות).
אנו בחברת פ.ר.ש- פרויקטים לבטיחות בנהיגה מצאנו לנכון כי חוויה התנסותית תהיה הרבה יותר מועילה ואפקטיבית עבור התלמידים ועל כן פיתחנו שני סימולאטורים לצורך ההמחשה.





הפוכאוטו:
סימולאטור הממחיש את חשיבות חגירת חגורות הבטיחות בכל מושבי הרכב.
חגורות הבטיחות מחולקות למעשה ל 2 חגורות, שלכל אחת תפקיד שונה וביחד הן מצילות חיים בהתרחשות תאונה.
במתקן זה אנו ממחישים את חשיבות חגורת המותן, בהתהפכות צד וגג. התלמידים נכנסים לרכב, לומדים כיצד יש לחגור באופן תיקני את החגורה, המדריך מסובב את הרכב על צידו ועל הגג והתלמידים חווים את החוויה שהדבר היחיד שמחזיק אותם זוהי חגורת הבטיחות המותנית.
כמו כן מתורגלת דרך חילוץ נכונה ובטוחה ממצבי התהפכות למניעת נזק ופגיעת גוף בזמן החילוץ.

המשכנע האנושי:
  מתקן "המשכנע" ממחיש את חשיבות החגורה
  האלכסונית בכל סוגי התאונות חזית, צד, מאחור.
  הנהג/נוסע יושב על כיסא המתקן חגור בחגורת
  בטיחות באופן נכון ובטיחותי.
  המדריך משחרר את הכיסא במורד, במהירות
  של כ- 4 קמ"ש עד לבלימה.
  הנהג/נוסע  ניבלם ע"י החגורה האלכסונית ,
  מרגיש את עוצמת הבלימה ומבין שללא החגורה 
  לא היה יכול להישאר יושב על המושב אלא עף
  מעבר למתקן.
  כאן המקום לתרגם את עוצמת הבלימה למהירויות גבוהות יותר כגון 50 קמ"ש בדרך 
  עירונית.

מהו סימולטור נהיגה?
 
לאחרונה סיימנו פיתוחם של 3 סימולטורים לנהיגה.
נהיגה בסימולטור מקנה ידע לנהיגה בטוחה במצבי תנועה שונים ומאפשרת עבודה על מגוון רחב של נושאים כמו:
זמן תגובה.
היסח דעת.
מרחקי בלימה ועצירה.
נהיגה בשעות היום והלילה.
בכול מזג אויר.
נהיגה תחת השפעת אלכוהול.
נהיגה אקולוגית/חסכונית.

                                                        איך עובד הסימולטור ?
הסימולטור משלב פעילויות בעומסי תנועה משתנים, כאשר ניתן לווסת את כמות הרכבים בכביש ואת רמת האגריסיביות של הנהגים בהם.
כמו כן ניתן לשלוט על כמות הולכי הרגל בסביבה,
המתנסה בתחילת הפעילות בוחר לעצמו את הרכב ואת צבעו ומתחיל בהתנסות.
ההתנסות יכולה להתקיים בעת ובעונה אחת בשלושה מוקדים, עם 3 מדריכים שונים דוברי שפות שונות כמו עברית ערבית אנגלית במידת  הצורך.
 

10 דברים שחשוב לדעת על סימולטור נהיגה.
 
1. אימון בסימולטור מתמקד במגוון סיטואציות כביש
    ללא הסיכון הנלווה אליהן בנהיגה ממשית.

2. שימוש בסימולטור מאפשר להתאים את תוכנית
    הלמידה לפי צרכים משתנים של קבוצות 
    אוכלוסייה שונות.

3. הרציונל שבשימוש בסימולטור הוא הניסיון 
    להגביר את המודעות אצל הנהג לסכנות
    הטמונות בדרכים תוך המחשתם בנהיגה 
    בתנאים מורכבים ושיפור מיומנות הנהג .

4. הסימולטור מאפשר גיוון רב של סיטואציות כביש בתוך ומחוץ לעיר בתנאי יום ולילה
     ובאינטראקציה עם כלע רכב אחרים והולכי רגל.

5. ההתנסות בסימולטור מאפשר לנהגים להעריך נכונה את הזמן הדרוש למשימות נהיגה 
    שונות ובאמצעות השימוש בסימולטור ניתן למדוד את המשימות ולאפשר להשוות אותן
    לנהיגה בזמן אמת.

6. התנסות בסימולטור מאפשרת לעצב עמדות ותפיסות שונות של הנהג הלכה למעשה 
     וקבלת משוב על הנהיגה.

7. ההתנסות בסימולטור מאפשרת לבודק מדידות התנהגויות של המתנסה בהווה וחיזוי 
     תנהגותו בעתיד בכביש.

8. התנסות בסימולטור מציבה בפני המשתמש מצב הדומה לנהיגה אמיתית תוך שימוש 
    בעזרי בקרה ושליטה זהים לאלה המותקנים ברכב.

9. תוכנת הסימולטור מאפשרת ליצור סביבה אינטראקטיבית במלואה וסביבה מושלמת 
    כמו כבישים תמרורים וכלי רכב.

10. מחקים הוכיחו כי כל התנסות חוויתי אצל הנהג שווה אלף מונים על הדרכה עיונית.


ובנוסף אנו מקימים עוד שתי פעילויות:
"מסלול אלכוהול"    
  מסלול זה  נועד להמחיש את השפעת האלכוהול על האדם גם ברמות נמוכות המותרות ע"י  החוק 
  בנהיגה.
  
השפעת האלכוהול מחולקת לשתי דרגות :
   ההשפעה המורגשת – בה האדם מרגיש את
   שכרותו ואינו מסוגל לתפקד.
   ההשפעה הסמויה – בה האדם מושפע אך
   אינו מרגיש את ההשפעה, תופעה שכיחה
   בשתיית כמות קטנה של אלכוהול .
   השפעת האלכוהול מתחילה מהמנה הראשונה,
   ומשפיעה על : זמן תגובה, אומדן מרחק, רגישות  
   לסנוור וכד'.
  
במסלול האלכוהול אנו ממחישים את ההשפעות בעזרת משקפי אלכוהול ב 3 רמות שתייה, מהלך ההתנסות ניתן להרגיש את חוסר היכולת לתפקד כבר לאחר שתיית מנת אלכוהול אחת. ההתנסות הינה אישית, הן כהולך רגל והן כנהג .

 בודק זמן תגובה / הסחת דעת
 הסימולאטור ממחיש זמן התגובה של אדם בתנאי מעבדה,
 ומדגיש חשיבות שמירת הרווח
.
   המדידה מבוצעת לתגובת ראייה לתגובת שמיעה.
   אנו  מגיבים לשמיעה מהר יותר מאשר לראייה , אך בנהיגה ברוב המקרים אנו נדרשים
   לתגובת ראייה מהירה .
   זמן תגובה מהיר בתנאי מעבדה, כאשר אין השפעות חיצוניות על האדם הינו
   כ – 0.75 שנייה.
   ככל שישנם מסיחי דעת רבים יותר , זמן התגובה הולך ומתארך.
   כידוע בנהיגה ישנם מסיחי דעת רבים כגון : חוסר ריכוז רגעי ,פלאפון ,
   שיחה עם נוסע ,רדיו ועוד...
   אי לכך אין ספק שזמן זה מתארך בשעת נהיגה ומגיע גם מעבר לשנייה ,
   כמו כן זמן התגובה מושפע מעבר להסחי הדעת גם ממצבו הפיזי והנפשי של הנהג.
   ככל שזמן התגובה ארוך יותר הרכב עובר מרחק גדול יותר עד לתגובת הנהג .
   מרחק זה גדל ככל שמהירות הנסיעה גבוהה יותר.
   סימולאטור זמן התגובה מודד את זמן התגובה של הנהג  בתנאי מעבדה ,ומדגיש את
   חשיבות שמירת הרווח בנהיגה.

פ.ר.ש- פרויקטים לבטיחות בנהיגה
- מי אנחנו?
החברה הוקמה בשנת 2005 על ידי אבי מגיד המשמש כמנכ"ל החברה מיום הקמתה.
אבי במקצועו היה מורה לנהיגה שאיבד את בנו הבכור בתאונת אופנוע בשנת 1995 ובכר בדרך זו כפעילות הנצחה לבנו.
בחברת פ.ר.ש פועלים מורים לנהיגה בלבד שעברו קורס הנחיה בקבוצת יוזמות ובחסות אוניברסיטת בר אילן בתחום החינוך לזהירות בדרכים ונהיגת צעירים.

 
כרטיס ביקור-פ.ר.ש.

טלפון סלולרי: 052-5068989
דוא"ל: parash7@walla.com
אתר: www.parash2005.com


שם נציג: דלית מגיד
 
 
 
 
> חיפוש באתר
חפש:
> נותני שירות > הצג בפריסה
 
 
 
 
 
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות לחדר מורים 2008