יום ה' 23/05/2019 | 11:44
 
 
 
 
דף הבית > תוצאות חיפוש מפרסמים > עמוד מפרסם
>יעדים מכון לפתוח תפקודי למידה


מכון יעדים
הינו מרכז רב-תחומי בנושאי הלמידה, המספק מענה מקצועי בהתאמה לצורכי כל ילד בכלל והילד לקוי הלמידה בפרט, תחת קורת גג אחת. במכון ניתן למצוא צוות מיומן ומקצועי בכל התחומים הקיימים במכון.

המכון מספק מגוון שירותים, לרבות שירותי אבחון, טיפול, ייעוץ והעשרה; הדרכה בנושאי לקויות למידה ואסטרטגיות למידה; הכוונה מקצועית; חיזוק הדימוי העצמי; עיצוב התנהגות; טיפול בבעיות קשב וריכוז; וכדומה. השירותים מיועדים לגורמים פרטיים וחינוכיים, כולל ילדים, הורים, אנשי מקצוע ומוסדות.


ב"יעדים",חושבים היום על ההצלחה של המחר!!!

לילדכם קשיים לימודיים, המורים שוב טוענים כי "אינו ממצא את הפוטנציאל שלו....?

כמנהלות מכון " יעדים" מכון לפתוח תפקודי למידה לילדים ליקויי למידה רואות אנו את המודעות של התלמידים והוריהם לקשיים המתגלים בתהליך הלמידה. כיום מספר התלמידים עם לקות למידה עומד על 10% מכלל התלמידים.

מהי לקות למידה?


בישראל ההגדרה המקובלת כיום היא של משרד החינוך והתרבות. משרד החינוך אימץ הגדרת פערים.
"אדם מאובחן כלקויי למידה כאשר הישגיו במבחנים סטנדרטיים בקריאה, בחשבון או בהבעה בכתב המועברים לו באופן אינדבדואלי , נמוכים במידה משמעותית מהמצופה על-פי גילו , רמת השכלתו ורמת המשכל שלו, ובעיות הלמידה גורמות להפרעות משמעותיות  בהישגיו האקדמיים או בפעילות יום-יום אחרות הדורשות מיומנויות קריאה,חשבון וכתיבה".

אותם תלמידים אשר אותרו כלקויי למידה זכאים להתאמות, הכוונה לדרכי היבחנות בבחינות בהתאם לסוג הלקות.

ההתאמות ניתנות בהתאם ללקות המאובחנת קיימים שלוש רמות של התאמות.
התאמות ברמה 1. וברמה 2. יכולות להינתן על-ידי מאבחנת דידקטית מוסמכת ומוכרת מטעם משרד החינוך התאמות ברמה 3 מחייבות אבחון משולב-אבחון פסיכו דידקטי עליו מופקד פסיכולוג חינוכי.

בנוסף למערך האבחון מתקיימים במכון "יעדים" טיפולים שונים:

1. הוראה מתקנת בכול המקצועות- תלמידים מעידים על שיפור הישגיהם בכול מקצועות העברית.
2. רכישת הקריאה במספר מפגשים-ילדים בכול הגילאים אשר לא קראו, הצליחו להדביק פערים
    ולשפר את איכות קריאתם.
3. טיפול אלטרנטיבי להפרעות קשב-בשיטת אלבאום-ילדים בעיקר צעירים שיפרו את יכולת ויסות ההתנהגות
    שלהם , בסיוע המטפלים.
4. קבוצת כתיבה, לילדים אשר אינם כותבים כראוי ומתקשים בהתארגנות- מתקיים ע"י מרפא בעיסוק,
    בתום הקורס ניתן לראות שיפור משמועתי באיכות הכתיבה בקצב ובעיצוב.
5. טיפולים תרפויטיים-ניתנים ע"י טובי בעלי המקצוע, ומסייע למתבגרים, משפר את ההרגלים ומעלה
    את הדימוי העצמי שלהם.

כיום הורים רבים מפנים את ילדיהם לאבחונים לאיתור לקויות למידה.
הורים מבקשים הקלות לילדיהם בשל המודעות ההולכת וגוברת של ההורים לקשיים הקיימים בתהליך הלמידה, ובשל רצון המערכת לתת חלון הזדמנויות  לכל התלמידים בשיחות יעוץ עם הורים הבאים לאבחון אני ממשילה את ההתאמות להרכבת משקפיים. אדם אשר מרכיב משקפיים ואדם אשר ראייתו תקינה רואים את התמונה באותה חדות ראייה, רק שלילד בעל לקויות הראייה התאמנו אביזר-המשקפיים המסייע לו בראייה ומביא אותו לנקודת זינוק שווה לילד אשר ראייתו תקינה-כך הן ההתאמות.
כיום מנהלים רבים מפנים את הורי התלמידים לקיים אבחונים, לשם ברור הלקות וקבלת דרכי הבחנות מתאימות.

בבתי ספר היסודיים האבחון הדידקטי משמש כתוכנית עבודה אישית לילד הלקוי למידה עפ"י צרכיו. כל תלמידי השילוב מאובחנים על בעלי המקצוע, אותם ילדים אשר לא נכללים בסל השילוב מופנים על ידי יועצת בית הספר לבצע אבחון בבי"ס ע"י גורמים מקצועיים או באופן פרטי במכון "יעדים" ההתאמות ניתנות בהתאם להנחיות האבחון ומיושמות על ידי ביה"ס השונים.
בתיכונים כל האבחונים הפסיכו דידקטיים מופנים לועדת התאמות,שתפקידה לאשר את ההתאמות,אשר נכתבו באבחונים וזאת כדי לוודא מקצועיות.

חשוב להביא לידיעת ההורים את האפשרות לאבחון ילדיהם וזאת על ידי איתור מוקדם של התלמידים המתקשים,שיתוף ההורים בקשיי התלמיד,חשיפת ההורים והתלמידים לסוגי הלקויות והדרכתם לביצוע אבחון קביל על-פי הצורך.

בדרך זו מאפשרים שוויון הזדמנויות  לכל תלמיד ותלמידה ואת האפשרות למצא את הפוטנציאל שטמון בו,הרי שתלמידים רבים בעזרת הוראה מתקנת והתאמות יכולים להגיע להישגים לימודיים גבוהים,לממש את פוטנציאל הלמידה ולהצליח!

  מהן אסטרטגיות למידה?

  אלו דרכים יעילות ללמידה עצמאית תוך השקעה סבירה של זמן ומאמץ. 
  אנשים בעליי קשיי למידה מתמודדים עם הלמידה באופן בלתי  יעיל, 
  כלומר ההשקעה עצומה, והתוצאות דלות יחסית.
  כמו כן, למידתם תלויה באנשים אחרים שיסבירו להם, שיפשטו את החומר,
  שיקראו עבורם וכמו שאומרים "ילעסו בשבילם את החומר". 
  אסטרטגיות למידה הם כלים המאפשרים לתלמיד להפוך להיות
  עצמאי ויעיל, ולשלוט בתהליך הלמידה האישי שלו. 
  רכישת אסטרטגיות למידה דורשת תמיכה רגשית ולימודית בתלמיד.

 
מהו תפקידן של אסטרטגיות הלמידה?

תפקידן לאפשר ללומדים להוציא מהכוח אל הפועל כישורים, תובנות וידע הקיים בתוכם, כדי להפוך ללומדים יעילים ועצמאים.

מה הן עושות?

"הפטנט" של האסטרטגיות,שהן מארגנות את חומרי הלמידה ואת תהליך הלמידה עצמו,תוך בדיקת התוצאות והפקת לקחים. כך מתברר אופן הלמידה המתאים ללומד המסוים. וכך הוא יכול לשלוט בתהליך הלמידה שלו באופן מודע ומכוון.

לסיכום:

אסטרטגיות למידה הן כלים המאפשרים לתלמיד להפוך ללומד עצמאי ויעיל ,לשלוט בתהליך הלמידה
האישי שלו. רכישת אסטרטגיות למידה דורשת תמיכה רגשית ולימודית.
מדובר בתהליך ממושך הדורש מאמץ. אסטרטגיות למידה הן כלי שראוי להשקיע בו,כי התמורה גדולה ומשמעותית ביותר.

הקורסים:

12 מפגשים של שעה – עלות הקורס 1320 ₪.

12 מפגשים של שעה וחצי – עלות הקורס 1560 ₪

הקורסים ניתנים לשינוי ע"פ החלטת המכון

במכון ניתן המענה המקצועי הטוב ביותר לאבחונים דידקטיים ופסי-דידקטיים,
הוראה מתקנת בכל המקצועות, קבוצות קריאה וכתיבה, תרפיות ושיטות טיפול
שונות בקשב ובריכוז. 

 
כרטיס ביקור-יעדים מכון לפתוח תפקודי למידה

טלפון: 8670091 – 08, 8670067 – 08
פקס: 8670096 – 08
דוא"ל: yeadim1@walla.com
כתובת: קניון פאואר סנטר (קומה שנייה), צומת עד הלום
אתר: www.yeaddim.co.il


שם נציג: משרד
 
 
 
 
> חיפוש באתר
חפש:
> נותני שירות > הצג בפריסה
 
 
 
 
 
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות לחדר מורים 2008