יום א' 21/07/2019 | 14:30
 
 
 
 
דף הבית > תוצאות חיפוש מפרסמים > עמוד מפרסם
>מרכז מפלים

על מרכז מפלים – "מקולות מים רבים".

מרכז מפלים, בניהולו של אמיר אוחנה, מעביר סדנאות והרצאות לצוותי חינוך בנושאים שונים ומגוונים.
מרכז מפלים הינו מרכז יהודי, מקצועי העוסק בהעצמה אישית בחינוך, נוער, זוגיות ומשפחה השם לעצמו כמטרה לחזק את הטוב שיש בתוכנו, מתוך אמונה שאדם הלומד להכיר ולגלות בערכו, ידע לבנות את חייו האישיים הזוגיים והמשפחתיים באופן שלם יותר.


מפל הוא שטף של מים, של כוחות המגיעים בברכה מלמעלה וזקוקים לאיסוף למטה.




אפשר להישטף בזרם החיים, להתבלבל, להיסחף, לכאוב ולהרגיש שאנו מאבדים את הקרקע היציבה. אך אפשר ללמוד לבחור אחרת, לקחת את המים ולהצמיח מהם, לכוון את העוצמות האדירות בתוכנו, ולגלות שהמים שנראו בתחילה כעוצמה שבאה לשבר, באים להצמיח.


 

לצוותי החינוך אנו מציעים הרצאות המבקשות לענות על שאלות מגוונות ובניהם:
כיצד בונים גבולות בחינוך?
כיצד מצמיחים תלמיד לגובה ולא לרוחב?
מהם האחוזים הנכונים בין גבול לאהבה?
מהם הקווים המשיקים בין הורה למחנך?
כיצד יוצרים עם התלמיד קשר המבוסס על אמון,
   כבוד והערכה הדדית?
ומהו חינוך לחשיבה חיובית?





לבני הנוער אנו מציעים לשמוע את הסיפור האישי של מנהל המרכז, אמיר אוחנה, שגדל במשפחה אלימה ובשכונת פשע, ונהג בחייו להשתמש באלימות בכדי להשיג את מטרותיו. בעזרת אדם אחד שהאמין בו, גדל ולמד להיות מטפל בבני נוער במצבי סיכון שונים, בזוגות על סף גירושין ובמשפחות מתפרקות. 


♦ הסיפור האישי של מנהל המרכז מועבר גם למחנכים בדגשים ספציפיים

למידע נוסף על הרצאות וסדנאות שהמרכז מעביר אפשר לצפות באתר.


שם ההרצאה: "משוואה עם נעלם"
נושא ההרצאה: סיפור אישי- לנוער
אצל רוב האנשים חוסר אמונה בדבר מסוים מקורו באמונה עיוורת בדבר אחר.
(גיאורג  ליכטנברג)

ההרצאה תאפשר לבני הנוער לקבל הצצה, אל עולמו של ילד המגיע משכונת פשע וממשפחה אלימה, שהשתמש בעברו בכוח כדי להשיג את מטרותיו. יחד נצא למסע אל נפשו של הנער כשהוא מגלה לראשונה שיש לו גם אפשרות אחרת, שיש מי שאוחז בידו ומאיר את היכולות העמוקים והיפים ביותר שלו, המלמדים אותו מהו באמת כוח.
קהל היעד:
בני נוער, תלמידי בתי ספר, חניכי תנועות נוער, תלמידים וחניכים בקבוצות סיכון שונות.  
משך ההרצאה: כשעה ורבע.

שם ההרצאה: "לילד יש פוטנציאל".
נושא ההרצאה: סיפור אישי- למחנכים.
הרצאה זו זהה בתוכנה להרצאה "משוואה עם נעלם" אך שמה דגשים לצוותי החינוך.
"תודה על כל מה שנתת..."
(עוזי חיטמן)

בהרצאה נגלה מה קורה לילד משכונת פשע ומשפחה אלימה כשהוא פוגש את האחד, היחיד, שהאמין ביכולת שלו לשנות, האחד שראה בו מעבר לנער עם קשיי התנהגות, נער עם כוחות וכישרונות שרק צריך משהו שיאיר עליו. נשוחח על הסיבה והמסובב. ונבין כיצד הכרת הטוב, הופכת נער- הגדל בריקנות, בשבר ובהרס- למטפל מצליח בזוגות, בבני נוער ובמשפחות.
קהל היעד: מורים, מנהלים, הורים, צוותי הדרכה וגרעיני שרות. 
משך ההרצאה: כשעה ורבע.

שם ההרצאה: "כחומר ביד היוצר"
נושא ההרצאה: ההורה והמחנך, שניים שהם אחד.
"כי הינה כחומר ביד היוצר, ברצותו מרחיב וברצותו  מקצר..."
(תפילת יום כיפור)

בהרצאה נציע קווים המשיקים בין המקום של ההורה למקום של המחנך. בדילמה המוכרת למחנכים ולהורים כאחד, נבחן מהם אחוזי הסמכות מול אחוזי החברות הנחוצים לנו, בהתמודדות עם בני הנוער? נברר האם מחנך בבית הספר הוא סוג של הורה שני, הממשיך את החינוך בבית, או עומד בפני עצמו? נברר האם מחנך הוא אכן סוג של "רחם" המכיל את הנער, רחם הנע ופועל לפי תנועותיו ומעשיו של העובר, המעניק לו תנאים אופטימאליים לגדילה והתפתחות? ננסה להבין מה הקשר בין תהליכי "הברירה הטבעית של הטבע" לתהליך הפדגוגי המעשי של בתי הספר? ומעל הכל ננסה להבין האם אכן נכון הפסוק: "כל המלמד את בן חברו תורה- כאילו ילדו". 
קהל יעד: מורים, מנהלים והורים
משך ההרצאה: כשעה.

שם ההרצאה: סמכות טובה \ סמכות שקטה
נושא ההרצאה: גבולות בחינוך.
"השקט שנשאר..."
(אייל שחר ופיני ארונבייב)

בהרצאה נבחן כיצד בונים גבולות בחינוך, כאלו המצמיחים אישיות לגובה ולא לרוחב. נתמודד עם שאלות על מהי הצמיחה הטבעית לילד, ומה הקשר בין צמיחה לרוחב, לחוכמת חיים?
ובנוסף לגבולות, מהו מקומם של התוכן, האהבה, ההכלה והחיוך כמשלימים בתהליך הצמיחה.
יחד נבחן מקרה של נער, שרגע לפני השמתו בפנימייה - הצליח להשתלב חזרה במערכת החינוך הרגילה. מתוך כך נגלה מהו המרחק בין חלל, לחיים?
קהל יעד: מורים, מנהלים והורים.
משך ההרצאה: כשעה. 

שם ההרצאה: "אופטימיות- צו החיים"
נושא ההרצאה: אמון אימון ואמונה במחנך ובמחונך 
"במקום שמחשבותיו של אדם - שם הוא".
(הבעל שם טוב)

בהרצאה נדון בדבריו של הבעש"ט: "במקום שמחשבותיו של אדם- שם הוא". כיצד חינוך למחשבה חיובית, הן אצל המחנך והן אצל המחונך, הוא תהליך של אמון ואמונה, של מסע ארוך המתחיל כמו תמיד בצעד אחד, ראשון וכיצד אותו צעד ראשון, יגרום לנער לרוץ ולהאמין בעצמו בכוחותיו וביכולות שלו. "תחשוב טוב, יהיה טוב, תאמין בעצמך".
אופטימיות כצו חיים אינה סיסמא, אלא תהליך מעשי של אימון שריר המחשבה לטוב.
קהל יעד: מורים, מנהלים, הורים ובני נוער.
משך ההרצאה: כשעה.

שם הסדנה: "איך לעגל את הריבוע"
נושא הסדנה:
חשיבה יצירתית.
כל ילד הוא אמן, הבעיה היא איך להישאר אמן גם כשהוא גדל.
(פאבלו פיקאסו)
 
בסדנא נחזור לרגע לחשוב כילדים. נלמד כיצד להפוך עצמנו נגישים לרעיונות חדשים ודרכי חשיבה לא קונבנציונאליות. נתמודד עם שאלות קשות שהתשובות עליהן פשוטות. ונבין איך מחשבה יוצרת אמונה ומציאות. ומעל הכול, נגלה שחשיבה חיובית, נתינת מקום לכל הדעות סביבנו ופריצת הגבולות, יכולות לגרום לנו ליצור ולהתקדם. לא רק לסמן יעדים וחלומות אלא גם להגשימם. 
להרצאה זו יש להכין חומרים להפעלות.
קהל יעד: מורים, מנהלים ובני נוער.
משך הסדנא: כשעה ורבע.

שם ההרצאה: "לייק מאלוקים"
נושא ההרצאה: סיפור הנס.
"משק כנפיו של פרפר בברזיל, יכול לגרום לטורנדו בטקסס"
(תורת הכאוס- פליפ מריליס)
 
בהרצאה נעמוד על התשובות שעלו מתוך אותה זעקה גדולה. נשאל כיצד מתמודד ומתנהל אדם, עם סיטואציות שונות בחייו. ננסה להבין כיצד מעשה אחד, מגלגל אחריו תגובת שרשרת ארוכה כל כך. אך מעל הכל, נעמוד על ההבדלים העמוקים בין העולם הטכנולוגי המהיר המידי שאנו חיים בו, למציאות הפשוטה, הנוגעת, הבין אישית, שיכולה והצליחה לשנות עולמות.
סיפור אישי על נס והצלה של אדם יהודי במעמקי העיר רמאללה
קהל יעד: מורים, מנהלים ובני נוער.
משך ההרצאה: כשעה. 

שם ההרצאה: "צמיחה מול קשיים"
נושא ההרצאה: אורייתא סביב ספר יונה.
"כל משבריך וגליך עליי עברו..."
(ספר יונה)

בתהליך לימוד הספר, ננסה לנתח יחד מהי משמעות הירידות הרבות שמקיים הנביא בסיפור. ירידה לנמל יפו למצוא אוניה, ירידה אל בטן האוניה, ירידה אין סופית עד לתרדמה מלאה. עם התפתחות השיח, נגלה יחד מתי מחליט יונה להתעורר, לקום ולבקש לעצמו חיים.
מתוך משבריו של הנביא, נבוא אנו להבנות על המשברים בחיינו האישיים, על התחושות הסובייקטיביות ש"כל משבריך וגליך עליי הם...", אל שיאו של המשבר וממנו השאיפה לחיים.
אורייתא סביב ספר יונה, היא מפגש אמיתי עם עולם היום יום והקשיים שאנו חווים, מתוך ניסיון להעניק כלים ודרכים להתמודדות. בריחה או בחירה? 
קהל יעד: מורים, מנהלים, בני נוער. 
משך האורייתא: כשעה.

שם הסדנא: "אם אין אני, אין אתה"
נושא הסדנא:
בחירת בן \ בת זוג.
סדנא זו מורכבת מסדרה של 2 מפגשים. 
"אומרים אהבה יש בעולם, מה זאת אהבה?..."
(חיים נחמן ביאליק)

מתוך השטח, מתוך חדר הטיפולים הזוגי, מתוך הקשיים והנפילות, נולדו סידרת הסדנאות הללו.
הסדנאות מביאות את המשתתפים לחפש בתוכם את הכוחות והתובנות - באמצעותם יוכלו לזהות את בן או בת הזוג, הנכונים להם. דרך שיח משחק, נגלה מדוע דווקא מתוך המינוס והחולשה האישית שלנו, עולה הכוח להצלחת הזוגיות של כל אחד ואחת מאתנו. "אם אין אני אין אתה", הוא השורש להבנה כיצד ניתן לבנות בית, כזה שיעמוד מול כוחות הטבע הקיימים בכל זוגיות, שהתמודדות לא נכונה איתם, פרקו ועדיין מפרקים, בתים רבים מסביבנו.
 "בניין עדי עד", סוג של חלום? 
קהל יעד: שמיניסטיות, שמיניסטים, בנות שרות, גרעיני שרות, ישיבות הסדר, מכינות, מדרשות וכל מי שמבקש להעניק למחונכיו ידע מעשי ושימושי לתהליך המאתגר של מציאת בן \ בת  זוג.
משך כל אחת מהסדנאות: כשעה וחצי.

שם ההרצאה: איך לחבר ולהתחבר?
נושא ההרצאה: מפגש פרקטי ליצירת קשר עם מתבגרים. 
"כל מה שילד צריך, הוא מבוגר אחד שיאמין בו" 
(הרב שלמה קרליבך)

בהרצאה נקבל כלים מעשיים, עצות ורעיונות יצירתיים, ליצירת קשר מעשי פעיל, מפרה ומפתח בין המורה לתלמידיו ובין המדריך לחניכיו. נשוחח כיצד מורה מעורר בתלמידו את היכולת להביע את עצמו, לפתוח את עצמו לפנינו. מתוך הכלים הפרקטיים נבין כיצד יוכלו הקשרים עם תלמידנו לעלות לשלב אחר. קרובים קרובים – פתוח ?

קהל יעד: מורים ומנהלים
משך ההרצאה: כשעה.

הערות והארות 

 1. לצוותי חינוך: מורים, מדריכים וגרעיני שרות לאומי – ניתן להזמין סדנא בת 6 מפגשים 
    הנוגעת בתחומי החינוך השונים.
2. ניתן להרכיב סדנאות והרצאות לפי התכנים המפורסמים.
3. יתכנו שינויים באורך ההרצאות והסדנאות לפי מספר המשתתפים.
4. נשמח לקבל כל משוב לאחר ההרצאה באחת מהאופציות הבאות: 
     
בפייסבוק: "אמיר אוחנה- מפלים"  

 
 

 
כרטיס ביקור-מרכז מפלים

טלפון סלולרי: 050-20-22-795
דוא"ל: m.mapalim@gmail.com
אתר: www.m-mapalim.co.il/


שם נציג: אמיר אוחנה
 
 
 
 
> חיפוש באתר
חפש:
> נותני שירות > הצג בפריסה
 
 
 
 
 
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות לחדר מורים 2008