יום ה' 23/05/2019 | 11:45
 
 
 
 
דף הבית > תוצאות חיפוש מפרסמים > עמוד מפרסם
>כישורי למידה - המרכז לקידום תפקודים
בהנהלת רמי כץ, פסיכולוג התפתחותי בכיר (מס' רישום 1664).

כישורי למידה - המרכז לקידום תפקודים
מרכז כישורי למידה הינו מרכז ארצי הפועל לקידום תחום החינוך והתפתחות הילדים למעלה מ-25 שנים. מנהל המרכז ומייסדו – רמי כץ, הינו פסיכולוג התפתחותי בכיר (מס' רישום 1664) ומומחה לליקויי תפקוד ולמידה.   

המרכז מתמחה ב-3 תחומים:

1) מרכז להוראת קורסים והשתלמויות בגישת
    NDFA – כישורי למידה
- המרכז לקידום תפקודים הינו מוסד מוכר להעברת קורסים והשתלמויות ע"י משרד החינוך, התרבות והספורט. ההשתלמות לעובדי הוראה מוכרת לגמולים עם ציון – מחייבת השתתפות סדירה בכל השעורים, לפחות 80% נוכחות.

                                                       
2) מרכזים בפריסה ארצית לאבחון וטיפול 
    בגישת  NDFA
– המרכז מפעיל קליניקות הפרושות ברחבי הארץ, המספקות שירותי אבחון, טיפול והדרכה בליקויי תפקוד, למידה ובכישורי הלמידה וההתנהגות אצל ילדים ומבוגרים.

3) מרכז לקידום החינוך בגישת NDFA
התכנית בפיקוח משרד החינוך – המרכז מפעיל תכנית חינוכית נרחבת במאות גני ילדים וכיתות בית-ספר ברחבי הארץ בפיקוח משרד החינוך. בכך ממומש יישום הגישה ברמה קהילתית. התוכנית החינוכית זכתה בפרסי חינוך רבים והוכרה ע"י משרד החינוך בישראל, מערכת החינוך של בוסטון, קרן ואן ליר העולמית ועוד.

השתלמות שנתית לאנשי חינוך והוראה:

ההשתלמות מיועדת לגננות ולמורים, מורים יועצים, מורים טיפוליים, מנהלי/ות בתי-ספר, אנשי חינוך מיוחד, אנשי חנ"ג, פסיכולוגים, עובדים סוציאליים וקלינאים בתחומי התפתחות ולהורים המעוניינים בהרחבת הידע האישי.
ההשתלמות נמשכת כשנה ומחולקת לשני שלבים – 112 ש"א בכל שלב. 

אודות המסלול:
ההשתלמות עוסקת בהבנת בעיות וקשיים בתחומיים רבים ומגוונים - בילדים ובבוגרים - בגישת NDFA  ומקנה כלים המיועדים:

• לקידום כלל הלומדים במסגרות החינוכיות השונות.
• למניעת היווצרות בעיות וקשיים בתחומים אלה על
   ידי איתור מוקדם של תפקודים בסיסיים לקויים,
   וקידומם של תפקודים אלה.
• לקידומם של אלו שכבר ניכרים בהם הקשיים
   והליקויים השונים, על ידי התייחסות מטפחת
   לתפקודים ההתפתחותיים העומדים בבסיס הליקויים.
• לשינוי הסביבה החינוכית בכיתה, כך שתכלול התנסויות הנדרשות לפיתוחם של תפקודי
  הילד החשובים לתחומי למידה, חברה והתנהגות.

ההשתלמות שמה דגש על היישומים של הגישה הנוירו-התפתחותית-תפקודית במערכת החינוך. היא כוללת סדנאות והתנסות-אישית בתחומים הנלמדים, סרטי הדגמה וביקור במערכות חינוך המיישמות את הגישה (הביקור מותנה באישור הפיקוח).

תכני ההשתלמות:
- נלמד להתבונן ולהבין את תפקודי הלמידה וההתנהגות מן ההיבט הבלתי שגרתי של הגישה הנוירו-התפתחותית-תפקודית. נלמד להכיר את התפתחות התפקודים המהווים בסיס לכישורי הלמידה וההתנהגות בגן, בביה"ס ובבגרות.

- נלמד על התפקודים הנוירו-התפתחותיים הנמצאים בבסיס דיסלקציה, דיסגרפיה, דיסקלקוליה, דיספרקסיה, היפוטוניה, בעיות קשב והיפראקטיביות (ADHD), אוטיזם, PDD, בעיות רגשיות וחברתיות רבות ועוד.

- נלמד אבחון וטיפול בליקויים בתחומים אלו, והתייחסויות יישומיות בכיתות גן וביה"ס. נרכוש ונפנים כלים לטיפול בתחומים אלו. נלמד כיצד לקדם את כישורי הלמידה וההתנהגות של כלל הילדים בכיתה ובגן, גם אלו שאינם סובלים מליקויים כלשהם.

- נדון ביישומים מעשיים בתוך סדר היום הרגיל בגן ובכיתת ביה"ס.

קורס מטפלים מקצועי בגישת NDFA:

הקורס מיועד:
- למעוניינים בהסבה מקצועית וברכישת מקצוע
- למטפלים מקצועיים, תרפיסטים ופסיכולוגים
- לעובדי הוראה ולאנשי החינוך המיוחד
- למנחי קבוצות למוכנות לביה"ס
- לעובדים בתחום הגיל הרך
- להורים המעוניינים בהרחבת ידע אישי
משך הלימודים הינו 600 ש"א, בתוספת פרקטיקום. הלימודים מרוכזים ליום אחד בשבוע, במשך שנה וחצי.

בסיום הלימודים מוענקת לבוגרי קורס המטפלים שעמדו בכל דרישות ומטלות הקורס, תעודת מאבחן ומטפל מוסמך - NDFA Therapist.

התעודה מאפשרת לבוגרים לעסוק, בין היתר:
- בטיפול והדרכה בתחומי שיקום ליקויי למידה
  ותפקוד, באופן פרטני או קבוצתי, בילדים
  ובמבוגרים.
- בהנחיית קבוצות להגברת כישורי למידה
  לילדים ולקידום מוכנות לבית הספר.
- השתלבות בגני ילדים ובתי ספר בהם מופעלת
  התכנית לקידום כישורי הלמידה וההתנהגות.
- הפעלת חוגים לקידום התפתחותם של ילדים
  בגילאי 0-6, להורים וילדים.

מטרת הקורס להכשיר מטפלים בגישת ,NDFA המתייחסת אל האדם המתפתח, כישוריו וליקוייו התפקודיים. גישה זו מהווה מערכת של ידע, ומבוססת על מחקר וניסיון שמאפשר אבחון של מקורות הליקויים, ומנחה לעבר עקרונות טיפוליים, הפועלים על מקורות אלו.
מטרת הטיפול בגישה הנוירו-התפתחותית-תפקודית הינה לאפשר למטופל הסתגלות יעילה לתביעות התפקודיות של החברה ושל מערכת החינוך. הטיפול משפיע על יכולת הלמידה ועל היבטים ריגושיים, חברתיים והתנהגותיים - בילדים ובמבוגרים.

תכנים מרכזיים:
• הגישה הנוירו-התפתחותית-תפקודית – הבנת
  התפקודים הנוירו-התפתחותיים-תפקודיים
  הנמצאים בבסיס בעיות ויסות חושי, דיסלקציה,
  דיסגרפיה, דיסקלקוליה, דיספרקסיה, היפוטוניה,
  היפרטוניה, בעיות קשב, ריכוז והיפראקטיביות
  (ADHD), אוטיזם, PDD, איחורים התפתחותיים,
  ליקויים בארגון הנוירולוגי, בעיות רגשיות,
  בעיות חברתיות, בעיות התנהגותיות ועוד.

• קורס יישומי מלווה לגישה – סדנאות יישומיות של החומר הנלמד.
• לכידות קבוצתית.
• נוירו-פיזיולוגיה ואנטומיה.
• תנועה, עיסויים, הקשבה ומכניקת הגוף.
• התפתחות בגיל הרך 0-6 – יישומים.
• סדנת מדריכי שטח והטמעת NDFA בכיתות גן, בתי-ספר ומרכזים פרטיים.
• יישומי NDFA בטיפול במתבגרים.
• פרקטיקום וסופרוויז'ן – התנסות מעשית מודרכת.

*המרכז שומר לעצמו זכות לשינוי תכנית הלימודים.

 
כרטיס ביקור-כישורי למידה - המרכז לקידום תפקודים

טלפון: 09-8995406
פקס: 09-8997246
דוא"ל: courses@kishurei-lemida.com
כתובת: רח' עגור 1 אבן יהודה 40500
אתר: www.kishurei-lemida.com


שם נציג: משרד
 
 
 
 
> חיפוש באתר
חפש:
> נותני שירות > הצג בפריסה
 
 
 
 
 
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות לחדר מורים 2008