יום ה' 14/11/2019 | 5:46
 
 
 
 
דף הבית > מאגרי מידע
> מאגרי מידע , תוצאות חיפוש עבור: "חיפוש במאג..."
:קהל יעד
לבכות או לא לבכות
האם בכי הוא ביטוי לחולשה? בהפעלה זאת נדון ביחס שלנו לבכי ולהבעת רגשות אנושיים. מתאים ליסודי
קהל יעד: יסודי   
תמיכה ראויה
הערך חברות והערך עזרה לחבר בעת צרה הם ערכים חשובים. אך האם צריך לתמוך בחבר או בחברה בכל מקרה? האם צריך לתמוך במי שהתעלל במישהו אחר, גנב, סחט כספים או אנס? בהפעלה זאת נדון בשאלות האלה וננסה לבדוק מהי תמיכה ראויה בחברים שעברו עברה, וכיצד תמיכה בחברים שעשו מעשה פסול משפיעה על החברה. מתאים לחטיבה עליונה
קהל יעד: תיכון   
לספר או לא לספר – זאת השאלה!
הנושא של הלשנה, דיווח, או התערבות באירוע אלים הוא נושא המעורר דילמות ערכיות – לספר או לא לספר? להתערב או לא להתערב? על אחת כמה וכמה כשמדובר במעורבות של ההורים. בהפעלה זאת משתפים את המורים, ההורים והתלמידים בדילמה הערכית העוסקת בשיתוף ההורים ובשאלה האם צריך להיות שיתוף פעולה בין המורים, ההורים והתלמידים במה שנוגע למניעת האלימות בבית הספר. מתאים לחטיבת ביניים
קהל יעד: חט"ב   
להחזיר או לא להחזיר - האם אלימות היא פסולה בכל מקרה?
ילדים רבים, הסובלים מאלימות בכיתה ובבית-הספר, אינם יודעים מהי התגובה הנכונה לאלימות זאת: האם עליהם 'להלשין למורה, למנהל/ת, להורים'? או שמא עליהם להתעלם? ואולי דווקא 'להחזיר מכות'? בהפעלה זאת נעלה למודעות של התלמידים את השפעת התגובות האלימות על החברה, שהם חיים בה. מתאים ליסודי
קהל יעד: יסודי   
בלי פשרות
פשרה היא לפעמים פתרון "לא הוגן". אם עושים פשרה, למעשה לא עושים צדק עם הצד הצודק. זה נכון. אבל אם המטרה היא לפתור את הסכסוך לפעמים אין בררה. פשרה היא הדרך לפתור סכסוכים. אסור לשכוח גם שלכל צד הצדק שלו, לכן פשרה היא הדרך שלמעשה עושה צדק עם שני הצדדים. בהפעלה זאת נעסוק בשאלה – האם פשרה היא תמיד הדרך הטובה ביותר בפתרון סכסוכים? ונתרגל דרך מעשית למציאת פתרון לסכסוך. מתאים ליסודי
קהל יעד: יסודי   
תעלול או התעללות?
תלמיד בבית-ספר תיכון ברחובות ביקש להצחיק את חבריו לכיתה, וניסר את רגל הכיסא של המורה. התעלול הקטן עלה למורה בפגיעה גופנית, והיא ונזקקה לטיפול רפואי. בפעילות זאת נבדוק היכן עובר הגבול בין מעשה משובה למעשה פסול. מתאים ליסודי
קהל יעד: יסודי   
חוק נגד צחוק
לעתים קרובות ילדים צוחקים אחד על השני ועל המורים. לעתים זה אכן מצחיק ונחמד, אך הצחוק עלול לעבור את גבולות הטעם הטוב. בהפעלה זאת נבדוק היכן עובר הגבול בין לעג לבין צחוק, ובין ביקורת פוגעת לביקורת עניינית. מתאים ליסודי
קהל יעד: יסודי   
משמעות של משמעת
האם שמירה על הוראות משמעת היא תנאי להגיע להישגים? מצד אחד, להישגים ניתן להגיע בזכות כישרון טבעי ויכולת אישית. מצד שני, בלי משמעת אין הצטיינות! בהפעלה זאת נדון בחשיבותם של משמעת, ציות לכללים ומשמעת פנימית ובמשמעות של משמעת עיוורת. מתאים ליסודי
קהל יעד: יסודי   
תפזורת לחורף
משחק מילים מתוקשב להכרות עם מושגי החורף
קהל יעד: יסודי   
הבל היופי?
למראה חיצוני של בני אדם יש השפעה רבה, הן על היחס שלהם לעצמם והן על היחסים שלהם עם זולתם וסביבתם. לעתים קרובות, מקנה חזות חיצונית נאה כוח והשפעה, ולעתים מנוצל הכוח הזה לרעה, במיוחד בגילאים צעירים. אנו מקווים שההפעלה תעורר את הילדים לחשוב על הצורה החיצונית ומשמעויותיה. לשיקולו של המפעיל אם לקחת את הנושא צעד נוסף קדימה ולעסוק גם במצבים של ניצול לרעה של יופי חיצוני. מתאים ליסודי
קהל יעד: יסודי   
שקר לבן
שקר נחשב, בדרך כלל, לדבר פסול שיש להימנע ממנו ולגנותו בכל תנאי. בהפעלה זאת נבדוק האם, במקרים מסוימים, כדי לא לפגוע באנשים עדיף להסתיר את האמת. מתאים ליסודי
קהל יעד: יסודי   
לעמוד מן הצד
דרך יעילה ומעשית להורדת רמת האלימות בבתי הספר היא מעורבות גדולה יותר של התלמידים במניעת האלימות. בחברת הילדים מקובלת, לעתים קרובות, האדישות וההתעלמות מהתופעה. הילדים מעדיפים להעלים עין, לא להתערב, לא לעזור, לא לדווח. בהפעלה זאת נבדוק מהו מחירה של האדישות? מהי מידת השותפות לפשע של העומד מן הצד ואינו פועל למניעתו? מהם גבולות האחריות של היושב על הגדר האדיש לתופעות שליליות המתרחשות בסביבתו? מתאים לחטיבת ביניים
קהל יעד: חט"ב   
01  02  03  04  05  06  07 
>>
 
> חיפוש באתר
חפש:
> נותני שירות > הצג בפריסה
 
 
 
 
 
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות לחדר מורים 2008