יום א' 18/02/2018 | 11:07
 
 
 
 
דף הבית > מאגרי מידע
> מאגרי מידע
:קהל יעד
הבל היופי?
למראה חיצוני של בני אדם יש השפעה רבה, הן על היחס שלהם לעצמם והן על היחסים שלהם עם זולתם וסביבתם. לעתים קרובות, מקנה חזות חיצונית נאה כוח והשפעה, ולעתים מנוצל הכוח הזה לרעה, במיוחד בגילאים צעירים. אנו מקווים שההפעלה תעורר את הילדים לחשוב על הצורה החיצונית ומשמעויותיה. לשיקולו של המפעיל אם לקחת את הנושא צעד נוסף קדימה ולעסוק גם במצבים של ניצול לרעה של יופי חיצוני. מתאים ליסודי
קהל יעד: יסודי   
איתן רם מקיבוץ מסייע לעולים החדשים
סיפור מעורר השראה על איתן רם שביוזמה אישית, פיתח מערכת שלימה לתמיכה בנוער עולה. מתאים כפתיחה לדיון בנושאי קליטה, ותרומה לחברה .
קהל יעד: תיכון   
משפט הציבור/אונס התלמידה ינואר 1996
משפטים מבוימים הנם כלי רב ערך ליישוב סכסוכים ולהצעת חלופה אמיתית לאלימות בבית-הספר. בהפעלה מוצג אירוע הלקוח מחיי בית הספר והמעלה סוגייה של התנהגות חברתית. בעקבות האירוע ייערך משפט, הכולל צוות הגנה, צוות תביעה ושופטים, בסופו השופטים יכריעו מי אשם ומי זכאי. מתאים לחטיבה עליונה
קהל יעד: תיכון   
מקומם של נימוסים והליכות בתרבות השיח והוויכוח
קיימת חשיבות רבה לחשיפת המשתתפים לנושא תרבות השיח, תוך חיבור אל עולמם הפנימי ובחינת המציאות הקרובה אליהם. פעילות זו נועדה לאפשר למשתתפים לבחון האם ומדוע קיים פער בין האופן שבו ראוי לדעתם לנהל שיחה לבין האופן שבו היא מתנהלת הלכה למעשה, וזאת במגמה למצוא דרכים מעשיות לטיפוח נימוסים והליכות כחלק מתרבות השיח והוויכוח בסביבתם. מתאים ליסודי
קהל יעד: יסודי   
להשכין שלום בכיתה
בהפעלה מוצג סיפור מהווי חברת ילדים ובו מועלית דילמה - מצב בו מתלבטים בין שתי אפשרויות בחירה לפחות, וניתן לבחור רק אחת מהן. בחיים החברתיים שלנו ושל הילדים, הדילמות נוגעות פעמים רבות למקרים שאנשים עלולים להיפגע בהם. השאלה היא כיצד יש לנהוג במקרים כאלה. הכלל המנחה שבעזרתו נחפש פתרונות לבעיות אלה, הוא שכשם שאני רוצה שיכבדו את חופש ההתנהגות שלי, אני חייב/ת לכבד את חופש ההתנהגות של הזולת ולא לפגוע בו. מתאים ליסודי
קהל יעד: יסודי   
לעמוד מן הצד
דרך יעילה ומעשית להורדת רמת האלימות בבתי הספר היא מעורבות גדולה יותר של התלמידים במניעת האלימות. בחברת הילדים מקובלת, לעתים קרובות, האדישות וההתעלמות מהתופעה. הילדים מעדיפים להעלים עין, לא להתערב, לא לעזור, לא לדווח. בהפעלה זאת נבדוק מהו מחירה של האדישות? מהי מידת השותפות לפשע של העומד מן הצד ואינו פועל למניעתו? מהם גבולות האחריות של היושב על הגדר האדיש לתופעות שליליות המתרחשות בסביבתו? מתאים לחטיבת ביניים
קהל יעד: חט"ב   
תמיכה ראויה
הערך חברות והערך עזרה לחבר בעת צרה הם ערכים חשובים. אך האם צריך לתמוך בחבר או בחברה בכל מקרה? האם צריך לתמוך במי שהתעלל במישהו אחר, גנב, סחט כספים או אנס? בהפעלה זאת נדון בשאלות האלה וננסה לבדוק מהי תמיכה ראויה בחברים שעברו עברה, וכיצד תמיכה בחברים שעשו מעשה פסול משפיעה על החברה. מתאים לחטיבה עליונה
קהל יעד: תיכון   
לספר או לא לספר – זאת השאלה!
הנושא של הלשנה, דיווח, או התערבות באירוע אלים הוא נושא המעורר דילמות ערכיות – לספר או לא לספר? להתערב או לא להתערב? על אחת כמה וכמה כשמדובר במעורבות של ההורים. בהפעלה זאת משתפים את המורים, ההורים והתלמידים בדילמה הערכית העוסקת בשיתוף ההורים ובשאלה האם צריך להיות שיתוף פעולה בין המורים, ההורים והתלמידים במה שנוגע למניעת האלימות בבית הספר. מתאים לחטיבת ביניים
קהל יעד: חט"ב   
להחזיר או לא להחזיר - האם אלימות היא פסולה בכל מקרה?
ילדים רבים, הסובלים מאלימות בכיתה ובבית-הספר, אינם יודעים מהי התגובה הנכונה לאלימות זאת: האם עליהם 'להלשין למורה, למנהל/ת, להורים'? או שמא עליהם להתעלם? ואולי דווקא 'להחזיר מכות'? בהפעלה זאת נעלה למודעות של התלמידים את השפעת התגובות האלימות על החברה, שהם חיים בה. מתאים ליסודי
קהל יעד: יסודי   
בלי פשרות
פשרה היא לפעמים פתרון "לא הוגן". אם עושים פשרה, למעשה לא עושים צדק עם הצד הצודק. זה נכון. אבל אם המטרה היא לפתור את הסכסוך לפעמים אין בררה. פשרה היא הדרך לפתור סכסוכים. אסור לשכוח גם שלכל צד הצדק שלו, לכן פשרה היא הדרך שלמעשה עושה צדק עם שני הצדדים. בהפעלה זאת נעסוק בשאלה – האם פשרה היא תמיד הדרך הטובה ביותר בפתרון סכסוכים? ונתרגל דרך מעשית למציאת פתרון לסכסוך. מתאים ליסודי
קהל יעד: יסודי   
תעלול או התעללות?
תלמיד בבית-ספר תיכון ברחובות ביקש להצחיק את חבריו לכיתה, וניסר את רגל הכיסא של המורה. התעלול הקטן עלה למורה בפגיעה גופנית, והיא ונזקקה לטיפול רפואי. בפעילות זאת נבדוק היכן עובר הגבול בין מעשה משובה למעשה פסול. מתאים ליסודי
קהל יעד: יסודי   
חוק נגד צחוק
לעתים קרובות ילדים צוחקים אחד על השני ועל המורים. לעתים זה אכן מצחיק ונחמד, אך הצחוק עלול לעבור את גבולות הטעם הטוב. בהפעלה זאת נבדוק היכן עובר הגבול בין לעג לבין צחוק, ובין ביקורת פוגעת לביקורת עניינית. מתאים ליסודי
קהל יעד: יסודי   
01  02  03  04  05  06  07  08  09  10  11
>>
 
> חיפוש באתר
חפש:
> נותני שירות > הצג בפריסה
 
 
 
 
 
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות לחדר מורים 2008