יום א' 24/09/2017 | 22:30
 
 
 
 
דף הבית > מאגרי מידע
> מאגרי מידע
:קהל יעד
להחזיר או לא להחזיר - האם אלימות היא פסולה בכל מקרה?
ילדים רבים, הסובלים מאלימות בכיתה ובבית-הספר, אינם יודעים מהי התגובה הנכונה לאלימות זאת: האם עליהם 'להלשין למורה, למנהל/ת, להורים'? או שמא עליהם להתעלם? ואולי דווקא 'להחזיר מכות'? בהפעלה זאת נעלה למודעות של התלמידים את השפעת התגובות האלימות על החברה, שהם חיים בה. מתאים ליסודי
קהל יעד: יסודי   
ערכי האהבה והשלום בבית המקדש
היכרות עם עיר הבירה ירושלים, אשר את אחדותה אנו מציינים ביום כ"ח באייר, והקשר של העיר לערכים אחדות, נתינה, יחסי כבוד ודו-קיום
קהל יעד: יסודי   
הפרדת כוחות - האם הפרדה היא פיתרון לסכסוך?
הפרדה בין צדדים מסוכסכים היא פתרון המוכר לכולנו: המורה מפריד/ה בין ילדים מסוכסכים ומושיב/ה כל אחד במקום אחר; שני ילדים מכים זה את זה, ואנחנו מפרידים ביניהם; שני אחים רבים ואמם או אביהם שולחים את כל אחד לחדרו להירגע. אמנם הילדים המופרדים זה מזה, אינם יכולים לריב, ולפעמים זהו הפתרון הראוי היחידי, אך הפרדה אינה מטפלת בסיבות לסכסוך, ולכן היא לא תמיד פותרת אותו. בהפעלה זאת נמצא דרכים יעילות לפתרון סכסוכים. מתאים ליסודי ולחטיבת ביניים
קהל יעד: יסודי   חט"ב   
העונש: חרם - גם חרם הוא סוג של אלימות!
לא רק מכות מכאיבות! בפעילות זאת נעורר את המודעות של הילדים להשפעות של החרם על הילד או על הילדה המוחרמים. מתאים ליסודי
קהל יעד: יסודי   
הצקה - BULLYING
הצקה – יש מה לעשות! בפעילות זאת ניצור תנאים שיאפשרו לילדים לשתף מבוגר בכל מקרה של הצקה. מתאים ליסודי וחטיבת ביניים
קהל יעד: יסודי   חט"ב   
זהה/י את דפוס התנהגותך במצבי עימות
מצבי עימות הם חלק אינטגרלי מאינטראקציות בין בני אדם. אפשר לתפוס מצבים אלה כסיכוי לקשר טוב יותר וכהזדמנות לצמיחה אישית. ההפעלה המצורפת מפנה את התלמיד/ה להתבוננות פנימית, להתחקות אחר דפוסי התנהגותם, בחינתם לאור מידע חדש ולקבלת משוב מקבוצת השווים לגבי יעילותם. מתאים לחטיבת ביניים וחטיבה עליונה
קהל יעד: חט"ב   תיכון   
זווית ראייה
את אותה הבעיה אפשר לראות מזוויות ראייה שונות. בפעילות זאת נכיר דרכי התמודדות שונות לניהול בעיות. מתאים ליסודי, חטיבת ביניים וחטיבה עליונה
קהל יעד: יסודי   חט"ב   תיכון   
לא לאלימות
האלימות הגואה בחברה ובבתי הספר מעלה שאלות ודילמות רבות. בפעילות זאת נבדוק האם יש מקרי אלימות שמוצדק להגיב עליהם באלימות? מתאים לחטיבה עליונה
קהל יעד: תיכון   
משפט הציבור/אונס התלמידה ינואר 1996
משפטים מבוימים הנם כלי רב ערך ליישוב סכסוכים ולהצעת חלופה אמיתית לאלימות בבית-הספר. בהפעלה מוצג אירוע הלקוח מחיי בית הספר והמעלה סוגייה של התנהגות חברתית. בעקבות האירוע ייערך משפט, הכולל צוות הגנה, צוות תביעה ושופטים, בסופו השופטים יכריעו מי אשם ומי זכאי. מתאים לחטיבה עליונה
קהל יעד: תיכון   
מקומם של נימוסים והליכות בתרבות השיח והוויכוח
קיימת חשיבות רבה לחשיפת המשתתפים לנושא תרבות השיח, תוך חיבור אל עולמם הפנימי ובחינת המציאות הקרובה אליהם. פעילות זו נועדה לאפשר למשתתפים לבחון האם ומדוע קיים פער בין האופן שבו ראוי לדעתם לנהל שיחה לבין האופן שבו היא מתנהלת הלכה למעשה, וזאת במגמה למצוא דרכים מעשיות לטיפוח נימוסים והליכות כחלק מתרבות השיח והוויכוח בסביבתם. מתאים ליסודי
קהל יעד: יסודי   
להשכין שלום בכיתה
בהפעלה מוצג סיפור מהווי חברת ילדים ובו מועלית דילמה - מצב בו מתלבטים בין שתי אפשרויות בחירה לפחות, וניתן לבחור רק אחת מהן. בחיים החברתיים שלנו ושל הילדים, הדילמות נוגעות פעמים רבות למקרים שאנשים עלולים להיפגע בהם. השאלה היא כיצד יש לנהוג במקרים כאלה. הכלל המנחה שבעזרתו נחפש פתרונות לבעיות אלה, הוא שכשם שאני רוצה שיכבדו את חופש ההתנהגות שלי, אני חייב/ת לכבד את חופש ההתנהגות של הזולת ולא לפגוע בו. מתאים ליסודי
קהל יעד: יסודי   
לעמוד מן הצד
דרך יעילה ומעשית להורדת רמת האלימות בבתי הספר היא מעורבות גדולה יותר של התלמידים במניעת האלימות. בחברת הילדים מקובלת, לעתים קרובות, האדישות וההתעלמות מהתופעה. הילדים מעדיפים להעלים עין, לא להתערב, לא לעזור, לא לדווח. בהפעלה זאת נבדוק מהו מחירה של האדישות? מהי מידת השותפות לפשע של העומד מן הצד ואינו פועל למניעתו? מהם גבולות האחריות של היושב על הגדר האדיש לתופעות שליליות המתרחשות בסביבתו? מתאים לחטיבת ביניים
קהל יעד: חט"ב   
01  02  03  04  05  06  07  08  09  10  11
>>
 
> חיפוש באתר
חפש:
> נותני שירות > הצג בפריסה
 
 
 
 
 
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות לחדר מורים 2008