יום ש' 17/11/2018 | 2:11
 
 
 
 
 > ניהול זמן בחופש

מאת: אמנון מגיד - שיעור אחר

מורים, אנשי חינוך ומתנדבים שלום רב,
מי לא מחכה כבר לחופש הגדול? כל אחד ותכנוניו כיצד הוא עומד לבלות, ליהנות, לנוח, או לחלופין - לעבוד, להקדיש זמן לתחביבים או פרויקטים שבמהלך השנה לא התאפשר לנו לעסוק בהם. לקראת היציאה לחופשת הקיץ, אנו מציעים לכם לשוחח עם התלמידים על הדרכים בהם הם יכולים להתנהל עם הזמן שלהם. יש שיאמרו שהחופש הוא מספיק "גדול" וממושך ואין צורך לדבר עליו במושגים של ניהול זמן, מיצוי הזמן או סדרי עדיפויות. אחרים ידגלו בגישה של התנהלות זמן "חופשית" יותר, תוך התמקדות בזרימת הזמן ובהוויה ופחות במחשבה כיצד ניתן להספיק ולהשיג כמה שיותר דברים במהלך הזמן.

כך או כך, עלינו להיות מודעים לאפשרויות העומדות בפנינו כיצד להתנהל עם הזמן ועם הבחירות שלנו לאורך החופש הגדול. אנו מביאים לכם הצעה ליישם את המושג "עלות חלופית" בהקשר של ניהול הזמן של התלמידים: מה אנו בוחרים לעשות בכל עת ומהם הדברים החלופיים שהיינו יכולים לעשות בזמן הזה. מודעות לחלופות יכולה להוביל אותנו לבחירות שונות או דווקא לדבוק בבחירות המקוריות שלנו מתוך מודעות רבה יותר ליתרונות והתוצרים המועדפים עלינו. לשם כך נעזר במושג "עלות חלופית", שלרוב משמש בתחום הכלכלה, אולם בבסיסו הוא מושג הניתן ליישום בתחומי חיים שונים.

אבן גבירול כתב: "אדם דואג על איבוד דמיו ואינו דואג על איבוד ימיו, דמיו אינם עוזרים, ימיו אינם חוזרים". במילים אחרות, אנו מוטרדים משמירה על חיינו, אולם לא מוטרדים מאיבוד ימינו. הזמן הוא המשאב היקר ביותר שיש לנו, ולו משום שלא ניתן לפצות על אובדנו. אין הדבר מלמד שיש להתרוצץ ללא הרף להספיק ו"לבלוע את העולם", אך בהחלט יש להיות מודעים לזמן ולבחירות שלנו מה אנו עושים בכל עת וזמן.

שימו לב: מערך השיעור שלפניכם מועבר על-ידי מתנדבי "שיעור אחר" בבתי-ספר שונים ברחבי הארץ במסגרת הקורס "עושים עסק". במקומות בהם קיימת פעילות של "שיעור אחר" מומלץ לבדוק בטרם העברת השיעור עם המורה המלווה את הפעילות האם התלמידים למדו כבר את השיעור הזה עם אחד מהמתנדבים.

למאגר המידע על ניהול זמן בחופש

חזרה לעמוד הקודם
 
> חיפוש באתר
חפש:
> נותני שירות > הצג בפריסה
 
 
 
 
 
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות לחדר מורים 2008