יום ב' 26/10/2020 | 14:21
 
 
  פארק תמנע   מגדל דוד בירושלים
 > סביבת למידה דיגיטלית

למידה משמעותית מתרחשת במסגרת יחסי הגומלין של התלמיד עם הסביבה הפיזית והאנושית, ללא גבולות זמן ומקום. למידה בסביבה דיגיטלית היא חיונית במאה ה-21 וכוללת שיטות הוראה ולמידה המשולבות בטכנולוגית מידע ובתקשורת מקוונת. למידה זו מבוססת על נגישות לנתונים ושימוש ביחידות ובחומרי הוראה-למידה דיגיטליים לצד מקורות מידע ברשת לשם הבניית ידע באמצעות חקר, שיתוף, הרחבה והעמקה.

 

מאפיינים מרכזיים ללמידה בסביבה דיגיטלית

 ריבוי ייצוגים (תמונה, צליל, תנועה, כתב) – הנגשה רב חושית של מידע. באופן זה מועבר המסר של הכרה בשונות הלומדים ובדרכים השונות שיכולות לאפשר את הצלחתם.
 יישומים שונים – הצגת מידע לא מילולי או מופשט באמצעות דימויים, סימולציות ואמצעים אחרים ברמות המחשה שונות.
 עדכניות ונגישות של מידע – מידע נגיש ומתעדכן כל העת.
 קישוריות – המידע מוצג ברצף של קישורים שאמצעותם ניתן להרחיב ולהעמיק את הלמידה הן מבחינת התכנית והן מבחינה של יצירת קשרים חברתיים חובקי עולם.
 משחקיות – המחשב מאפשר לתלמידים ללמוד תוך כדי משחק. כידוע, המשחק הוא אחד האמצעים האפקטיביים ביותר להתפתחות שכלית, רגשית וחברתית.

 

סביבה דיגיטלית ולמידה משמעותית

הסביבה הדיגיטלית היא כר פורה לקידום למידה משמעותית ולפיתוח מיומנויות המאה ה-21:
 מסייעת לתלמידים לשפר את יכולות החקר, לפתח אסטרטגיות חשיבה מסדר גבוה, לשכלל מיומנויות חברתיות ולהבין את המציאות בה הם חיים. 
 מעודדת את התלמידים להיות מעורבים בתהליך למידתם הן בעבודה אישית והן בעבודה שיתופית עם עמיתים.
 מאפשרת לתלמידים להתעמק בעולמות תוכן המעוררים בהם עניין וסקרנות ולעסוק בתכנים המספקים להם חוויית למידה חיובית.

מתוך משרד החינוך

 

חזרה לעמוד הקודם
 
> חיפוש באתר
חפש:
> נותני שירות > הצג בפריסה
 
 
 
 
 
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות לחדר מורים 2008