יום ה' 21/03/2019 | 7:28
 
 
 
 
 > מה זה להיות מורה לנוער בסיכון

אופיים של מורים העוסקים בחינוך של נוער מנותק צריך להיות שונה ממורים העוסקים בחינוך של נוער נורמטיבי.

שכן מורים של בני נוער נורמטיבים עשויים לחוש ולראות התקדמות של תלמידיהם מעת לעת, ולבוא על סיפוקם בעשיה החינוכית.

לעומת זאת מורים לנוער בסיכון החווים מדי יום חוויות כישלון נמשך, בדומה לחוויות של תלמידיהם.
כתוצאה מכך התנהלות המורים מול התלמידים שונה במהותה. התנהלות זו מתבטאת בניכור, בניסיון נואש להשליט משמעת, במקום תמיכה ורגשי אהבה כלפי התלמידים.

על כן עלינו להגדיר מהם המיומנויות הנדרשות ממורים לנוער בסיכון, על מנת להביא אותם להצלחה בעשיה החינוכית המיוחדת.

א. המיומנות החשובה מכולם למורים לבני נוער בסיכון, זה ללמדם להתגבר על תחושת חוסר האונים מדי יום.

ב. מיומנויות המביעות הבנה של המורים לצרכי התלמידים. (אמפטיה) וזאת במטרה ליצור קשר טוב ויחסי אימון עם התלמידים.

ג. מיומנויות למניעת האשמה עצמית של המורים  בכשלון המעשה החינוכי.

עלינו לקחת בחשבון שמורים לנוער בסיכון עלולים ליפול בקלות לאוירה השוררת בין התלמידים המוגדרים כ"נוער בסיכון" אוירה של חוסר אימון במערכת החינוך וכל מי שמייצג אותה.

ולכן יש לעודד את המורים המלמדים בבתי ספר לנוער בסיכון לגבש עמדות חיוביות כלפי התלמידים, וללמדם ליצור יחסים בין אישיים עם התלמידים ולפתח דרכי הוראה מתאימות לצרכי התלמידים

 

 

חזרה לעמוד הקודם
 
> חיפוש באתר
חפש:
> נותני שירות > הצג בפריסה
 
 
 
 
 
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות לחדר מורים 2008