יום ו' 30/10/2020 | 0:43
 
 
  פארק תמנע   מגדל דוד בירושלים
 > משחקים בריאים

מאת: הדס יריב

משחקים בריאים - איך מגדלים ילדים שאוהבים ירקות ופירות?

כהורים יש לנו תפקיד מפתח בהקניית הרגלים בריאים. תזונה הולמת לרבות צריכה של ירקות ופירות בילדות מאפשרת גדילה והתפתחות תקינה ומסייעת לשמור על בריאות הילדים בהווה ובחייהם הבוגרים בעתיד. אספנו עבורכם מספר טיפים שימושיים. 

חשיבות הצריכה של ירקות ופירות

ירקות ופירות הם אבני בנין חשובות בתפריט היומי של תזונת ילדנו ומהווים רכיב הכרחי לשם שמירה על בריאותם. ירקות ופירות הם מקור חשוב לסיבים תזונתיים, לוויטמינים, למינרלים, לנוגדי חמצון ולפיטוכימיקלים. תזונה דלה בירקות ופירות גוררת מחסור בוויטמינים ומינרלים החיוניים לגדילה והתפתחות ויכולה להגיע עד לכדי סיכון בריאותי של ממש. 

כמה ירקות ופירות מומלץ לצרוך ביום?

לילדים במסגרות חינוכיות מומלץ לצרוך לפחות 5 מנות ירק ופרי ביום, על פי המלצות משרד הבריאות.

מהי הצריכה של ירקות ופירות בקרב ילדים בפועל?

על פי הדוח המסכם של המועצה לשלום הילד (2013), בעשור האחרון חלה ירידה דרסטית באחוז התלמידים שאוכלים פירות וירקות לפחות פעם ביום:  מ-85% ל-42.9% בישראל. 

דרכים לעידוד צריכה של ירקות ופירות:

הכנה משותפת – עודדו את הילדים להיות מעורבים ושותפים בהכנת הארוחות הביתיות. 

העניקו שמות משעשעים למנות המזון המוגשות - גם כאשר מדובר בצריכת מזון מומלץ להוסיף משחק והומור. מתן שמות משעשעים ומצחיקים למנות של ירקות (לדוג' סלט ירקות – "החמישייה הפותחת", סלט גזר – "הסלט של סבא אליעזר"). 

משחקים בריאים – "לא מתוך אונס ילמד הנער, אלא מתוך משחק", טען אפלטון. קיימים משחקים מגוונים המחנכים לתזונה נבונה ומקנים לילדים ידע רב אודות חשיבות תזונה נבונה בכלל וצריכת ירקות ופירות בפרט. שעת משחק יכולה להיות זמן איכות עם הילדים ללמידה והנאה.

 אופן ההגשה  לצורת הגשת הירקות והפירות יש השפעה מכרעת על העדפותיהם של ילדים.

דוגמא אישית – כהורים ומחנכים בכל הקשור לתזונה בריאה וצריכה של ירקות ופירות חשוב שנראה דוגמא אישית. הדוגמא האישית חזקה הרבה יותר מכל הסבר מילולי, וחשוב מאוד שתהיה הלימה בין מה שאנחנו אומרים לילדים, לאופן שבו אנו מתנהגים. 

מתוך אתר מאמרים

חזרה לעמוד הקודם
 
> חיפוש באתר
חפש:
> נותני שירות > הצג בפריסה
 
 
 
 
 
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות לחדר מורים 2008