יום ג' 23/01/2018 | 23:35
 
 
 
 
 > שיוויון בין המינים
מאת: מרים שכטר

החיים במאה העשרים ואחת יתאפיינו, בין השאר, בחתירה מתמדת לעבר סגירת פערים חברתיים-כלכליים בין שני המינים.
מתוך אמונה בחינוך ככלל ובצוותי החינוך כמשפיעים באופן משמעותי ביותר על איכות חיינו באה חוברת זו זה להציע מסגרת יישומית לתפיסות ולמדיניות של משרד החינוך ולאסטרטגיות חינוכיות המכוונות לקדם שוויון מגדרי בחינוך.
תחומים רבים בעשייה החינוכית נוגעים לסוגיות השוויון בין המינים:
·         חינוך לערכים המבוססים על שוויון מגדרי תוך שאיפה להשפיע על עמדות ועל התנהגויות של כל באי המוסד החינוכי
·         מדיניות בית הספר ותרבותו הכוללות יעדים לימודיים וחברתיים למימוש שוויונית מגדרית
·         דרכי הוראה, למידה והערכה המעודדות מימוש עצמי מרבי של תלמידות ותלמידים בכל המסלולים
·         חומרי למידה נטולי סטריאוטיפים מגדריים
סוגיות מגדריות בחינוך מעסיקות אוכלוסיות רחבות של לומדים ומלמדים, בכל שכבות הגיל ובכל הרבדים. החל בגיל הרך דרך החינוך היסודי והעל יסודי, וכלה במוסדות להכשרת עובדי הוראה ובמסגרות אקדמיות ומחקריות של ההשכלה הגבוהה.
 לפיכך מצופה ממערכת החינוך- מהנהלות בתי הספר ומצוותי החינוך- להוביל לתוצאות שיבואו לידי ביטוי בהישגים אישיים, חברתיים, אקדמיים וכלכליים לשני המינים.
פנייה מיוחדת לי אל צוותי החינוך: אתן ואתם מובילים נושאים אקדמיים שונים במערכת, הפעם מדובר ביעד ערכי ולא רק בתוכן ללמידה ולמחקר; לא רק בשדה לסקירה ולמשוב; לא רק בהצהרות על מדיניות והלכה של שוויון, בהתנהגות שוויונית ובתכניות התערבות מקדמות שוויון, אלא בתפיסה מערכתית הכוללת את כל אלה יחד.
מדובר בערכי תרבות בסיסיים הקשורים בזכויות האדם ובכבוד האדם, לכן אנו מצפים מכם למחויבות מתמשכת לשוויון ההזדמנויות וללקיחת אחריות על חיים של שוויון מגדרי בתוך המערכת. עלינו להבטיח את מיצוי הפוטנציאל האישי שלכל פרט ואת הרחבת האפשרויות לבחירה, של תלמידות ותלמידים, בניהול חייהם האישיים והציבוריים בהווה ובעתיד. מתוך אמונה שבעשייה החינוכית נוביל את הקהילה לקראת שינוי ליצירת חברה טובה יותר. 

מתוך אתר משרד החינוך

חזרה לעמוד הקודם
 
> חיפוש באתר
חפש:
> נותני שירות > הצג בפריסה
 
 
 
 
 
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות לחדר מורים 2008