יום ש' 24/10/2020 | 6:03
 
 
  פארק תמנע   מגדל דוד בירושלים
 > האם חינוך לערכים חברתיים היא עניין מדיד?

                                                                    אתי שיכרצי
רעיון קביעת מדדי הערכה בחינוך החברתי הערכי,  נקבע כיעד בין צוות מפקחי ומדריכי מנהל הח-ן במחוז . לצד ערכי ההישגיות והמצוינות, המצויים בחלונות הראווה הבית ספרים,  עולה הקריאה לעודד הערכה חברתית ערכית. הערכה  המחנכת  את הלומד להיות אדם, חברתי, אזרח, פעיל יוזם,אחראי, מעורה נכון לשרת ועוד, כעולה מהחזונות השונים.
במקומה של  הערכה  מנוכרת  כדוגמת זו, הניתנת לתלמידים במסגרת תכנית מחויבות אישית שיסודה עידוד התרומה, המעורבות וההתנדבות : "פעיל ,"לא פעיל", "מילא" "לא מילא".. ו או ההערכה נשנית לקומץ פעילים או מעורבים בבית הספר: "תרומתך ראוייה לשבח",    הערכה- תעודה  חברתית לצד גיליון הציונים.

לצוות ההיגוי נרתמו  יו"ר מנהיגות הנוער הארצית והמחוזית. אלה לקחו על עצמם להציג חשיבה בקרב בני הנוער ולבחון פרמטרים,  המודדים עשייה חברתית -התנדבותית.
מפקחי ומדריכי החינוך החברתי  העלו את הנושא ברשויות ומתווים  דרך לעידוד ומינוף העשייה החינוכית חברתית ברשותם .

בעידן בו השיח נסוב סביב תרבות "המגיע לי"  וה"אני במרכז עולה קריאה רמה ללכידות חברתית. 
קביעת מדדי הערכה לחינוך ערכי חברתי צריך שיהא במרום סולם העדיפויות  ו מבין תפוקותיו נקצור:
שותפות, התנדבות, יוזמה ומעורבות, שבגינם תמוגר גם תופעת ה"השתמטות" משירות  ותווית ה"פרייר" .

הנכונים  להירתם ליוזמה  להשתתף  בחשיבה, ולהוביל מהדורה ניסויית , יתקבלו בברכה.
מובילת היוזמה:אתי שיכרצי
 ממונה מחוייבות אישית ותכנית להיות אזרח

מתוך עלון נקודות ח-ן,מחוז ת"א,פברואר 2009

חזרה לעמוד הקודם
 
> חיפוש באתר
חפש:
> נותני שירות > הצג בפריסה
 
 
 
 
 
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות לחדר מורים 2008