יום ב' 26/10/2020 | 14:34
 
 
  פארק תמנע   מגדל דוד בירושלים
 > תיקשורת ופיתרון קונפליקטים

מאת: שונמית דרעי

ללא היכולת לקיים תיקשורת פורה ולנהל משא ומתן תקין, ציפיות הופכות מהר מאד לקרקע פוריה של מאבקי כוחות, מאבקי הכוחות פוגעים במערכת היחסים בכך שהם יוצרים קונפליקטים ומריבות.

שפת התיקשורת היא כלי חשיבה וכלי ביטוי מילולי והתנהגותי של האדם, ובאמצעותם הוא מתבטא.

בשפת התיקשרת אנחנו גם קולטים את המציאות שסובבת אותנו ע"י הזולת, אשר גם הוא משתמש בתיקשורת למטרה זו, אנו נותנים לאותה תיקשורת מקום ומשמעות, אותם אנו מכילים בתוכינו, ויחסינו אליה כחלק אינטגראלי מהקשר הסביבתי כיצורים חברתיים.

אדם שנקלע למציאות בארץ אחרת, והשפה המדוברת באותה ארץ שונה משפתו המוכרת עד עתה, עליו ללמוד שפה חדשה, על מנת שיוכל לתקשר עם בני האדם באיזור החדש אליו הגיע, בין בדיבור ובין בתנועות ידיים, אחרת כיצד יוכל לתקשר עם הסביבה החדשה אליה הגיע כעת?

ידוע שעל פי רוב התקלות התקשורתיות המתרחשות בין בני אדם, נובעים מכך שכל אחד מפרש אחרת את שפתו של השני, ועל פי תפיסתו והבנתו, כאשר פעמים רבות אינה תואמת לכוונת חבירו, ועל כן העיצה היא ללמוד את שפת התיקשור של כל אחד מהם ע"י זולתו בכדי שיגיעו להבנה בינהם.

כוחה של המילה בדיבור, ויכולת ההקשבה האקטיבית, הן חשובות ביותר בתיקשורת בין אישית, בדרך כלל אשה ניחנה ביכולת שיחה יותר מהאיש, האיש מצדד בדיבור ענייני ותכליתי, לעומת האשה שמעוניינת גם בשיחה עצמה, אפילו אם אינה מביאה לפיתרון כלשהו, למרות זאת שניהם צריכים לפתח את המיומנות הזאת .

אבן נגף שג'ון גריי מתאר בסיפרו המצליח "נשים מנוגה וגברים ממאדים" - הן אסטרטגיות ההתמודדות השונות של גברים ונשים, גברים אוהבים להתכנס במאורותיהם, ונשים מעדיפות לדבר, וכבר יוצאת לדרכה דינאמיקה בעייתית נוספת, אך בני אדם הנוהגים בתבונה, מעבדים פשרה כלשהי לפני שניכור ופגיעה יכו בשורש ליבם, והשיתוף יבוא כאשר על שני הצדדים לבטא את תחושותיהם, באופן מילולי, דרך הבנה ומודעות להבדלים שבין המינים, ויכירו בצורך בתיקשורת טובה על אף השוני הקיים בינהם.                      

מתוך אתר מאמרים

המאמר במקור מתייחס לתקשורת ולפתרון קונפליקטים בני בני זוג, יחד עם זאת מצאנו לנכון להביא מאמר זה המתאים לנושא גם בין בני אדם בכל נושא.

חזרה לעמוד הקודם
 
> חיפוש באתר
חפש:
> נותני שירות > הצג בפריסה
 
 
 
 
 
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות לחדר מורים 2008