יום ה' 14/11/2019 | 5:47
 
 
 
 
 > החינוך בישראל

 החינוך בישראל

 מערכת חינוך בישראל ידועה כמערכת בעייתית, רמת ההוראה היא נמוכה,
משכורות המורים נמוכות, בכל כיתה לומדים כ - 40 תלמידים שזהו מספר מאוד גבוה, בנוסף ישנם פערים בחינוך בין איזור המרכז לבין הפריפריה.   

אולם, בשנים האחרונות החינוך בישראל עובר תהפוכות, מוכנסות למערכת שינויים רבים: תוכנית עוז לתמורה שהוכנסה לבתי הספר התיכונים  ותוכנית אופק חדש שהוכנסה לבתי הספר היסודיים ולחטיבות הביניים. הגדלת משכורות המורים אשר ימשוך אנשים טובים יותר להוראה היא גם צעד חשוב למהפכה בחינוך בישראל וכמו כן השקעת מרובה בתלמידים. ניכר כי ישנם תקציבים גם למחשוב בתי הספר, והפיכת כיתות לאינטראקטיביות באופן הדרגתי.  

 

כפי שאמרנו, הרפורמות העיקריות בחינוך בישראל שהוכנסו בשנים האחרונות מהוות קידום משמעותי לחינוך בישראל הן בהיבט הפדגוגי והן בהיבט הניהולי.

כמו כן חל שיפור משמעותי בתנאי העסקה של המורים בבתי הספר, מבחינת המשכורת וגם מבחינת סביבת העבודה. נעשו שינויים בשעות העבודה ומעבר לשבוע עבודה של 40 שעות הכוללות: שעות פרונטאליות ושעות פרטניות.

כמו כן המורים יתוגמלו על בסיס מצוינות והישגים לימודיים, חברתיים וערכיים של בית הספר.  

יש להבין כי ההשקעה בחינוך בישראל היא השקעה לטווח ארוך וכי ייקח זמן עד שיראו תוצאות, ואם זאת, השינויים הנעשים היום ישפיעו על החברה והכלכלה בישראל בעתיד.

רפורמה במערכת החינוך בישראל – כבר לא סיסמא שחוקה!
גם אם הרפורמה המדוברת לוקחת זמן, כיום ישנה הרגשה שאנחנו מתקדמים לאן שהוא.

חזרה לעמוד הקודם
 
> חיפוש באתר
חפש:
> נותני שירות > הצג בפריסה
 
 
 
 
 
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות לחדר מורים 2008