יום ו' 30/10/2020 | 1:30
 
 
  פארק תמנע   מגדל דוד בירושלים
 > הסיפור שיכול להיות של כולנו
מתוך אתר הפייסבוק של שר החינוך הרב שי פירון

שוב, "שישי אישי". נכנסה א'. מורה לחינוך מיוחד. נרגשת עם דמעות בעיניים. "תודה שאפשרת לי לבוא" היא אמרה. "מבקשת להראות לך סרטון קצר". וכך, כשמ. הסייעת שלה, לצידה, מחזיקות ידיים, מתרגשות, הם פתחו בהקרנה של סרטון.
א'. היא מחנכת של כיתה בבית ספר לחינוך מיוחד בבאר שבע. יש בה בעירה פנימית, והיא סוחפת את כל מי שבא בחברתה. א'. מאמינה בילדים. היא לא רואה את הלקות שלהם אלא את הנשמה שלהם. היא חולמת איתם, חול...מת אותם, ולא מוכנה לוותר על ההזדמנות לתת להם עתיד אחר, מואר, משולב.
לכן היא בקשה ממני רק להקשיב. שאלתי "מה המטרה". אני רגיל לתשובות מגוונות: תקציב, אישורים, הכרה.
אבל א'. הסתכלה בי - ישר לעיניים וללב ואמרה: "המטרה היא שתתאהב".
אז מה א. עושה?
מול בית הספר לחינוך מיוחד יש בית ספר אחר, "רגיל". אחת לשבוע התלמידים שלה, ילדים על הרצף האוטיסטי לומדים יחד עם בני גילה מבית הספר הסמוך. בגאווה היא הציגה בפני שתי מערכות שעות, אחת מכל בית ספר. "תראה" היא אמרה, "תראה, יש במערכת שיעור שנקרא: "לומדים ביחד".
זה סיפור על להט ואמונה, על אימון וקבלת האחר, על אהבה גדולה לילד ועל מנהיגות סוחפת.
אבל מה שמסתתר מאחוריה זה הסיפור של א'.

כי כששאלתי אותה איפה למדה בתיכון היא השפילה עיניים ואמרה: "אני? אף אחד לא האמין בי. שלחו אותי לבית ספר, לפנימיה. חשבו שלא יצא ממני כלום".
שתקתי. לא אזרתי אומץ להתבונן בעיניה. הבנתי שאולי הרבה מאוד א'. מסתובבים בארץ. כאלה שלא האמינו בהםֿ, שלא נתנו להם סיכוי, שלא הקשיבו לחלום שלהם. א. פרצה את חומת ההדרה והגיע רחוק.
את החוויה שלה היא מתקנת באמצעות אהבה, שילוב ואמון.

"תקשיב. הגעתי לבית הספר "הרגיל". ניגש אלי תלמיד שסיפר לי על המצוקות שלו בבית, וביקש להתנדב. 'אני רוצה להיות עם ש.' הוא אמר. 'אבל ש. לא מדבר, ולעיתים תכופות שוכב על הרצפה". הילד לא ויתר ואימץ אל חיקו את ש. יחד הם יצאו למסע שילוב מופלא. מסע שהיה יכול להיות רק באגדות, אבל בזכות א'. ושכמותה, זה יכול להיות הסיפור של כולנו.
חזרה לעמוד הקודם
 
> חיפוש באתר
חפש:
> נותני שירות > הצג בפריסה
 
 
 
 
 
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות לחדר מורים 2008