יום ש' 24/10/2020 | 20:15
 
 
  פארק תמנע   מגדל דוד בירושלים
 > מי מפחד מאבחון דידקטי?

מאת: כיוונים אחרים

לעתים קרובות אנו נתקלים בתלמידים שמוגדרים על ידי מוריהם כ"בעייתיים". אותם תלמידים אינם שמים לב ללימודיהם, אינם מקדישים תשומת לב לנאמר בכיתה ועושים שגיאות שמוגדרות על ידי סביבתם כ"טיפשיות". הם אינם מצליחים לשמור על קשב במהלך השיעור ומאבדים ריכוז מהר מאוד. כאשר מדברים אליהם, דומה כי הם אינם מקשיבים כלל. כשניתנים להם שיעורי הבית, הם מתקשים לעקוב אחר הוראות ואינם משלימים אותן. רבים מאותם תלמידים ותלמידות אינם מעוניינים לבצע משימות הדורשות מאמץ מחשבתי, ריכוז וקשב מרובה. הם מאבדים ספרים, עפרונות ומחברות, או נוהגים לשכוח אותם בבית בקביעות. לעתים תכופות, דעתם מוסחת על ידי גירויים חיצוניים, ולו הקטנים ביותר.
 אותם תלמידים אינם טיפשים, מוגבלים ובעייתיים. לבעיות שמהן הם סובלים קוראים  בעיות קשב וריכוז  וניתן לאבחן אותן באמצעות אבחון פסיכו דידקטי הכולל אבחון דידקטי ואבחון פסיכולוגי. הורים ומורים רבים כלל אינם מודעים לכך שהתלמיד או התלמידה סובלים מבעיות המוגדרות בתור בעיות קשב וריכוז ועל כן גם לא עולה על דעתם לשלוח את התלמידים לאבחון פסיכו דידקטי שבמסגרתו נערך  אבחון דידקטי  הבודק את הלקויות במיומנויות שונות כגון מיומנויות קשב, כתיבה, הבעה, חישוב, ריכוז וכיוצא באלה. 
 בהיעדר אבחון דידקטי ואבחון פסיכולוגי, אותן בעיות קשב וריכוז אינן זוכות למענה המקצועי ההולם והתלמיד סובל מתדמית עצמית נמוכה ומפגיעה רגשית הפוגמת עוד יותר בהתנהגותו ובתפקודיו. אשר על כן, אבחון פסיכו דידקטי איננו חיוני רק לטיפול באותן לקויות אשר מהן סובלים התלמיד או התלמידה ה"בעייתיים"; הוא גם חיוני עד מאוד להעלאת המורל של התלמיד, למניעת פגיעה בנפשו, בהעלאת תדמיתו בעיני עצמו ולשיפור תפקודיו בתחום ההתנהגותי והרגשי כאחד. אבחון פסיכו דידקטי נערך במסגרת מכונים מקצועיים וכולל מאבחן דידקטי ומאבחן פסיכולוגי. לכן, טיפול בליקויים ניתן להיעשות באופן מקצועי ומיומן ויחסוך מהתלמיד בעיות וקשיים בעתיד.
 
   מקור המאמר:  www.maker.co.il 
  יום רביעי 04 אוגוסט 2010 
 
המאמר המקורי

חזרה לעמוד הקודם
 
> חיפוש באתר
חפש:
> נותני שירות > הצג בפריסה
 
 
 
 
 
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות לחדר מורים 2008