יום ו' 30/10/2020 | 4:05
 
 
  פארק תמנע   מגדל דוד בירושלים
 > אבחון פסיכו דידקטי – לטפל ולא להתעלם

מאת: כיוונים אחרים

אבחון פסיכו דידקטי מיועד לענות על ליקויי למידה של תלמידות ותלמידים הסובלים מקשיי למידה שונים ולתת להם מענה הן ברמה הדידקטית והן ברמה הפסיכולוגית. מטרתו של  אבחון פסיכו דידקטי  הינה להתמודד עם מספר לקויות מרכזיות ולטפל בהן. 
 ישנן שלוש לקויות מרכזיות שעמן מתמודד  אבחון דידקטי  כאשר הראשונה היא דיסלקציה - לקות קריאה המתבטאת בקושי ובאיטיות בקריאה, בשיבוש משמעות מטקסט נקרא ובקושי בהבנתו ובבעיות בהתמודדות עם טקסטים ארוכים. הלקות השנייה היא דיסגרפיה, או לקות בכתיבה, שמתבטאת בלחץ רב או מועט מדי על כלי הכתיבה, באיטיות ובשגיאות בכתיבה, בניסוח שגוי, בהימנעות מכתיבה ובכתיבת תשובות קצרות, כדי להימנע מכתיבה מרובה. רמת הטקסט היא נמוכה ביחס לרמת ההתבטאות של התלמיד והדבר ניכר בהסחת דעת ובקושי טכני בכתיבה. הלקות השלישית היא דיסקלקוליה, או בעיות בחישוב, המתבטאת בקושי ברכישת מיומנויות חשבון, בהבנת מושגים מרכזיים בחשבון, בקשיים בפעולות חשבוניות, ביכולות השוואה, אומדן, הבחנה ברצף מספרים ולקות שפה המתבטאת באי-יכולת לרכוש מונחים מתמטיים או לתרגם בעיה מילולית לתרגיל. 
 לקויות אלה המאובחנות במסגרת אבחון פסיכו דידקטי עלולות להשפיע על התנהגותו של התלמיד, תדמיתו בעיני עצמו, יכולותיו הרגשיות, כישוריו החברתיים והתמודדותו עם כישלונותיו בלימודים. לכן, בנוסף לכך שמתקיים אבחון דידקטי – נערך גם אבחון פסיכולוגי שמעריך את התלמיד מבחינה קוגניטיבית-רגשית ומבצע הערכה של הקשיים, היכולות החברתיות, הכוחות, התפישה העצמית, תפישת המציאות ועוד.
 הן אבחון דידקטי והן אבחון פסיכולוגי מתבצעים על-ידי מומחים בתחומם שהוסמכו לכך. המאבחן הדידקטי והפסיכולוג כותבים בסיום האבחון חוות דעת הכוללת, בנוסף לאבחון, גם המלצות פרקטיות לטיפול בבעיות ולהקלת מצוקת התלמיד. הימנעות מאבחון פסיכו דידקטי עלולה להשפיע לרעה על תפקודי התלמיד, מצבו הרגשי, התנהגותו כלפי משפחתו, עצמו וסביבתו ויכולותיו הלימודיות.
 
   מקור המאמר: 
www.maker.co.il  
  יום שישי 06 אוגוסט 2010 
 
המאמר המקורי

חזרה לעמוד הקודם
 
> חיפוש באתר
חפש:
> נותני שירות > הצג בפריסה
 
 
 
 
 
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות לחדר מורים 2008